AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
908

18 tum passar på min 328?

Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Har använt sökfunktionen och letat runt mycket men inte hittat något entydigt svar, därför frågar jag.

Passar ett par m5 fälgar med 235/40 däck på min orginal e36 328 coupé. Tycker m5 fälgarna är snygare än m3 fälgarna. Funderar på att köpa dem som annonseras ut här på sajten. Tycker att dem borde passa. Vill inte hålla på och modifiera någonting utan bara montera dit och köra. Det borde väl inte bli olagligt att köra med dem heller, med tanke på rullomkrets osv??

Ledsen om många blir trötta på såna här frågor nu, men jag kan inte så mycket (läs ingenting) om fälgar, dimensioner och ET och allt vad det nu är.

Tacksam för svar.

/Jimmy

Det är bara BMW det liksom klickar för mig med.
jag kör 18" 235/40 med ET 47 runt om. Det tar i jättelite när man svnäger fullt fram annars är det lugnt. bak kan du lätt safta på med 245/40. Kör helst med 225/40 fram och 245/40 bak det ska jag göra nästa gång iaf.

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
Visa användare
43
BMWJimmy
328Ci -95
Ok. Tack för det snabba svaret! Snygg bil du har föresten. Rätt färg å allt : ) (lika som min).

Satsar väl på 225 fram och 245 bak då. Kanske den spårar lite mindre också?! Nu har jag 17 tummare med 225:or runt om.

/Jimmy

Det är bara BMW det liksom klickar för mig med.
Tack ;) aa det blir fin kontrast med mörk bil och ljus inredning.

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
Harris, du vet väl att det finns en styrbegränsningssats? Eller det kanske tar i även med den? Näe? :-)
Nej det är precis på gränsen nu utan, så med en sån lär det inte ta i alls. men jag kör manuell styrbegränsning :)

MVH // Harris
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Ja har följande fälgar:
Breyton Magic
ET: 42
Bredd: 8,5 tum
Höjd: 18 tum
Däck: 235 fram, 255 bak

Det tar i (endast bak) först när man åker 3st 80kg-personer i baksätet och 2 70kg fram.

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.