|
|
|
|---|---|
| Tja.. va å tanka lite på statoil i borås rult 10.30 idag tisdag den 28/7´och de va en e30 svart 3-dörrars m.paket sletna 15" fäljar som gick ganska bra kan ja lova.. undrar bara om någon vet vem de e? | |
| Förmodligen ingen från stan. Då hade man nog vetat om det. | |
| Det är inte turbo i den bilen... | |
| Den ick bra gött. någon som vet ifall någon har en e30 turbo i Borås? | |
| kielen: Kan iofs vara en annan bil, men vet du om den här var skabbig på högersidan? I så fall var det inte nån turbo....än...=) | |
|
Chilly: va det du? bilen stog parkerad med föraren i på högersidan om pumparna .. ? Gick gött gjorde den iaf.. |
|
| Nä, det var inte jag, men polaren som jag bygger insuget åt, om du läst den tråden. Och jovars, den går bra...=) Och bättre ska det bli..=) | |
| Gott att höra att det trimmas utan turbo i trakterna. Gillar vi. :) | |
|
Chilly: kör du e30`? vad har du gjort me den? Själv planerar man turbobygge.. blir nog till vintern.. ca: 240-250 hk.. vi får se.. |
|
|
Som alla andra då? .... säger ;) Mvh Per |
|
|
Nä, det är inte min bil, jag e bara "chefsmek"...=) Men, ja, det e en e30, och vad som gjorts är inte riktigt dags att säga ännu. Säger bara att det är inte turbo-trim, än... Vi satsar på "vebotrim", eller som man även kan säga, vanligt hederligt sugtrim, till att börja med, för att lära känna bilen/motorn ordentligt först. Men sen kommer det nog byggas en utbytes-motor, med turbo. Antagligen blir det MS eller eventuellt smt6 på båda maskinerna, plus lite hemsnickeri ihop med redan prövade lösningar. Så får vi se vart det hamnar, vårt enda mål just nu är att testa oss fram, enbart för att det är skoj..=) första delmålet vad gäller hästkrafter är att komma över 200 hk utan volymökning eller turbo. Borde inte presentera så stora problem. Hör gärna av dig med fler frågor, så får vi se om jag kan/törs/får/vill svara...*glimten i ögat* |
|
|
Tackar cilly.. ska ja göra.. mvh //robert |
|
|
Hähä...din egen då, vad är gjort med den? Det e den som e ute på blocket eller? ----"Varför åka fort när man kan åka brett?"---- |
|
|
Haglund2306: Hade helt missat ditt inlägg där, sorry...=) Jo, vi tyckte det var bäst så, åtminstone till en början. Vill lära känna grejorna innan man ger sig på herrejösses-effekt med turbo. Dessutom lär man sig så mycket på det andra, att konverteringen senare går mycket lättare, tror iaf jag. Har du några tips kanske? Vet inte om du läst nåt av de andra inlägg jag gjort med frågor här på forumet....*sorry för kidnappning av tråd* ----"Varför åka fort när man kan åka brett?"---- |
|
|
Cilly: jo den va på blocket .. glömde ta bort dewn.. efter ja ångrat mig.. har gjort lite här och där så som, guldgalvat massa grejjer skivor , bromsok, framvagnsdetaljer. mm mm. sport avgassystem, filter, hela motorn nyrenoverad me kolvar stakar alla lager allt. 225,45,17" däck, lacken ser för jävlig ut men ja jobbar på de. har väl glömt massa men turbo planeras, (som alla säger) hehe Kör ni rejs i borås ibland? |
|
|
Nä, har inte hunnit så långt ännu som att rejsa... Kommer väl så småningom...=) Jisses, ska du inte köra med kärran? Guldgalv å grejer, weee...=) Ska bli utställningkärra då eller? Lite skillnad mot polarens åk, bara körmaskin där...=) Särskilt nu, efter vi va i diket häromsisten..=) Men nu sitter där nya dörrar på högersidan iaf, och skärmarna ska väl åtgärdas snarast möjligt. Bakskärmen blir nog att skära ur och byta, tyvärr, men fram är det ingen fara... -----------"Varför åka fort när man kan åka brett?"----------- |
|
| Heheh.. klart de bara e åk bil.. men ja orkade inte me all jävla rost så ja slängde in skiten .. 250 spänn för ca 30 kg grejjer.. de blir ju som nytt.. ska ja göra me allt härdanefter,, du har inte någonting kul till e30´n liggande? som trimkam mm? | |
|
Har inte en pryl faktiskt, vare sig jag eller polaren har haft B;W förut, och den här kärran köptes för bara ett par månader sedan. Så än är det inte direkt några grejor över, om man säger så...=) -----------"Varför åka fort när man kan åka brett?"----------- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.