AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.521

är en gammal cs värd nåt?

jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
hallå!
har hittat en gammal bmw som nån knepig människa har ställt ifrån sig å skitit i.
jag vet inte riktigt vad den heter men jag tror det är nåt med cs, det är en sen 60- eller tidig 70-talare,6-cylindrig, 2-dörrars med skinn el-lucka å hissar. den ser ganska hyfsad ut förutom golvet som verkar va ett kex.
den står undanskymd efter en vägsträcka i dalarna och har fått stått där orörd i flera år.
varje gång jag åkt förbi har man stannat till å tänkt att man ska försöka spåra ägaren å bjudda nån krona för den.
nu i förra veckan när jag åkte förbi där satt det en orange lapp där det stod att den skrotas om den inte är borta innan 30/7.
jag har ringt runt som en tok för att spåra ägaren men det verkar inte det lättaste då plåtarna var borta.
om man inte får tag på nån ägare, kan det va nån ide att plocka hem bilen iallafall å sälja delar från den? är det nåt värde på delarna från dessa bilar.
känns dumt att låta denna fina bil gå till skroten...
men får jag tag på ägaren och kommer överens med han då tar jag hem bilen direkt å ser om det går att få liv i den.
En sak vet jag. Det där är en av dom coolaste bilar BMW någonsin gjort!
Det är säkert E9, en 2800 eller 3.0:a.Länk. Vore riktigt synd om den skulle behövas förpassas till skroten. Väl värd att bevara och är det CSi eller T.om CSL (tveksamt) så är de värda en hel del.

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.
Helga
Finns en 2000 CS oxå. Från 67

Helga
Flåklypa: Är alfan redan såld?

Som sagt låter de som en e9:a

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
ta reda på chassinummret och ring till vv å hör efter vem som äger den tror dom kan ta fram fordonsägare mha chassinummer

___
Mvh
Patrik N.
Wendtan: Nej, men det dröjer förhoppningsvis inte länge. Det blev en förälskelse, men inget att bygga ett långvarigt förhållande på. Huvudskälet är den osannolika soppaförbrukningen. :-(

Nu kikar jag efter en 330d.
Om inte annat får du sitta där och vänta den 30.e tills ägaren behagar dyka upp ;) Du får den säkert billigt om det inte är fler som är intresserade.

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Hur har det gått?

Länk

Länk Ny 02sida
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
fick idag kontakt med ägaren, 50 000 ville han ha för den...
tur för han att dom inte hade hämtat den än...
den blir väl flyttad å får stå å ruttna på nåt annat ställe istället.
synd att en så fin bil har fått en så oseriös ägare!
det var iallafall en 3.0 csi 71:a
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
50000??? Det avr inte dåligt det, å andra sidan lär du fpr mer för den om du renoverar den till toppskick.

BMW - När du älskar att köra!
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Är ju inte direkt gratis att helrenovera ;) så om bilen är rutten i golvet så finns det garanterat rost som inte syns.Så utgångspriset är för högt tycker jag.

mvh/micke

Länk

Länk Ny 02sida
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hmmm...Samlarpotential naturligtvis,men som sagt så är det ett "vansinnigt" pris.
Han ville nog inte sälja den :)

Jag skulle vilja säga max 10' för en dylik rostburk(som det verkar)..
Om den annars är komplett s.a.s.

Mvh Janne.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Man måste förundras över vad folk tror när man ringer på en gammal bil de har ståendes. Utgångsläget verkar vara att man är en exentrisk samlare med obegränsade tillgångar, som nu har hittat deras unika skrotbil och är beredd att betala i princip vad som helst för den.

Själv vill man bara försöka rädda en bil till eftervärlden, men det går i stöpet eftersom ägaren (som låtit den stå och ruttna) tror att han/hon sitter på en guldgruva.

Jag har börjat bli rätt elak mot folk som beter sig på det där sättet, antingen säger jag inte ett ljud och bara går därifrån, eller så informerar jag dem om vilket skrot de har ståendes, och går sedan. Om förstapriset för en upprostad E9:a är 50000:- så skulle exempelvis en liten föreläsning om hur mycket det kostar att renovera en gammal Karmannkaross vara på sin plats, och sedan en snabb sorti, utan vidare prisdiskussioner.

Bästa hittills är en E23:a 733i från 1981. Skruttig och jäklig, men jag tänkte att motorn kanske kunde vara något. Jag skulle få ett bra rpsi, enligt ägaren på telefon. 25000 ville han ha, då garvade jag bara och sa att om han sålde den i delar, så kanske han kunde få ut 5000, om han hade en jäkla tur.

Folk bör komma till insikt om vad det är de har ståendes i ladorna, det är fasiken inte Ferrari 250 GTO'er.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Som referens kan också sägas att jag nyligen var och tittade på en renoverad E9:a i Karlstad. Priset var satt till 59k, förmodligen något prutbart (den låg ute på powerbörsen också efter att jag kikat på den).

Jag tackade dock nej pga. att renoveringen inte var hundra utförd.

En E9:a i toppskick, kan vara värd 200k, men en i halvbra skick, får man lätt för runt 50k. Det är dyra och svårrenoverade bilar, med mycket dubbeplåtar, luriga infästningar, och andra rostfickor.

Men herrejösses vad jag vill ha en fin originalare, vill, vill!! :)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Måste bara berätta om en kompis som hade världens läge i slutet på 70-talet början 80-talet att införskaffa en Lamborghini Miura för 25 papp!!!Köpte en Mercedes istället :(

Det fanns naturligtvis ett "aber" med detta tillfälle>>>Lambon hade fått ett rejält träd rätt över taket så karossreparation var av nöden tvungen...Men iaf,nu är en sådan bil värd MASSOR,trots "div trädskador" :)

Mvh Janne.
Dom där historierna har väl många av oss skulle jag tro..

problemet är väl att rent statistiskt sett så är chansen rätt liten att man hade behållt bilen ända tills nu hur som helst så.

/mvh jocke

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Problemet var att han hade färskt körkort och ville ha en bil(fungerande o startklar) till rimlig kostnad mm.mm.

Men bara det att det fanns en möjlighet är ju otroligt...JAG har då aldrig blivit erbjuden någon dylik supervagn öht...Tror inte det finns speciellt många Miura kvar idag.
Vilken drömbil...suck...Bara att ha ett sådant objekt i garaget skulle man ju få "ståpäls" av :)

Mvh Janne.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Janne T: Den där Miuran kan jag känna han som till slut köpte. Han köpte och renoverade nämligen en Miura under det tidiga 80-talet, sålde den sedan vidare för alldeles för lite pengar.

Man kan säga att han både fick och sålde den alldeles för billigt.

Har svårt att tro att det kan ha funnits två Miuror med trädskador till salu under samma tidsperiod i Sverige, så det bör ha varit densamma. Den renoveringen (som tyvärr inte var 100% professionellt utförd i alla avseenden, såvitt jag förstod det) har jag sett foton på, så den har bevisligen ägt rum.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

quixotic2>>>Ok,förstod att någon här på forumet på något vis skulle kunna veta lite om den vagnen,men att det just skulle vara du :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.