AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
985

Byta manuel klima på E46

se
15
sejo
Bmw 523T -98
Äger en 325-01 med manuel klima och skulle vilja byta till digital undrar om nån har gjort det ,om det är mycket jobb eller räcker det bara att man byter i instr. panelet.
en eftermontering kräver en del jobb, framförallt att eftermontera de motoriserade spjällen i luftkanalerna. En eftermonterings sats ser ut såhär:
Länk

De finns på Bmw samt hos Scheidmann osv.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
stefannorr
Varför byta,ja ser ingen större vits,framförallt inte kostnadsmässigt..ja har en BMW 523 Ia 96 med stora digitala kliman med restvärme,för mig funkar den enligt följande..är det kallt på vintern och ja har kliman inställd på typ 22 grader,så trycker ja på auto så går fläkten igång efter typ 1-2 min på max eller i närheten,(dock måste du ha fläkten inställd på precis mitten eller över för att de ska funka) för att snabbt nå upp till full värme enligt gradantalet,tyvärr funkar de ej lika smidigt på kyla,slår ja på 16 grader och auto så rör sig fläkten inget alls utan ja får styra den manuellt o sen sänka den efterhand..vet eller tror mig veta att det är en mjukvaruuppgradering man kan göra så att den även styr kylningen automatiskt.
Hade på min förra bil det även på kyla o då om ja satte mig i bilen o de var svinvarmt ute så öste den på fullt på fläkten o kylning diirekt ja satte mig i bilen,vart att man sänkte då för kädes ej spec skönt eller nyttigt eller behagligt.
Ja tycker manuell ac funkar utmärkt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.