|
|
|
|---|---|
|
Har bromsproblem på en bil. Bilen drar mot höger när jag bromsar. Där är bytt bromsrör/slangar (rost skadade)där är dubbla ledningar till oken fram. Huvudbromscylindern är renoverad (läckte). Oket läcker ej och kolvarna går mkt lätt och ser mkt fina ut. Där är ingen läcka i någon av skarvarna hv cylinder-rörskarv-slang-broms ok.! Får inte tillräcklig bromsverkan till vänster framok fast systemet är mer än väl urluftat. Öppnar man en nippel och trycker på pedalen så kommer det vätska som det ska, men ändå får jag ingen bromsverkan på v-sida. I desperation så monterade jag tillbaks dom gamla bromslangarna, till ingen nytta. Har även provat med att byta belägg utan framgång. | |
|
Nirvana! Undedrlättar alltid om du talar om vilken bil det gäller. Kan var ABS som strular, rör sig oken som dom ska? mvh BLJ |
|
|
Bilen har ingen abs! Alla kolvarna i 4-kolvs oken löper mkt lätt. Min tankeverksamhet har kört fast! |
|
|
Bara en tanke som slog mig är ju att alla bilar har "dubbla bromssystem" för att man inte skall bli helt utan bromsar om ett system går sönder. Nu vet jag inte hur systemen ser ut på just din bil men det är väll så att alla hjul inte är kopplade till båda systemen ytan tex " tre hjul till ett system och tre till det andra systemet" dvs Ex fram + vänster bak ett system fram + höger bak sytem nummer två eller vice verca Ex: bak och höger fram ett system bak och väster fram ett system Vad jag vill komma fram till är att felet kanske inte sitter fram bara för att du inte får tryck där.... kolla de andra hjulen också Jag är inte riktigt säker på teorin så om någon ser att jag är ute och promenerar var vänlig och rätta mig Lycka till |
|
|
systemet är kopplat precis som på äldre stora bmw. hv-cylinder med 5 utgångar. en krets tar fram, andra kretsen tar alla 4 hjulen. Provkörde bilen i dag första pedaltrycket då tar bromsarna som det ska därefter avtar bromsverkan mer och mer på v f-hjul. |
|
|
Kanske är helt ute o seglar nu, men har inte vissa bilar en "bromsreduceringsventil" eller vad dom kallas som sitter någonstans på rörledningarna som kan spöka. Vet inte om din bil har en sådan, vara bara en tanke som slog mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.