|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har ett problem, problemet är att mitt batteri laddade ur under semestern jag lät handsfacket stå uppet så troligt vis så är det därför, jag tog loss batteriet laddade det satte på minus polen först sen plus polen, och då ryker det ur generatorn, så då tänkte jag att jag byter generatorn, så jag tog loss generatorn medans generatorn var loss så satte jag på minus och plus på batteriet då lät det ur ABS enheten istället, men men jag satte dit den nya generatorn och samma visa hände igen, det började ryka!!!!! SNÄLLA SNÄLLA HJÄLP MIG!!!!! Tacksam för all hjälp jag kan få!! MVH / Johan | |
| Kan det det vara så olyckligt att det är fel på mitt nästan nya batteri?? | |
|
Mät spänningen på batteriet, bör ligga runt 12,2-12,6V om allt är ok. För mycket kan det ju inte bli om batteriet är kass, snarare för lågt. Jag kan bara komma på en sak som kan bränna generatorn i samband med att batteriet kopplas loss, det är om kablarna in mot bilen kopplas in polvända (pluskabeln på batteriets minus osv). Kontrollera noga! FP |
|
|
kan ju oxå hända att det kortsluter nånstans! Kolla pluskabeln så inte isoleringen gett sig! Mikko |
|
|
Ryker det innifrån generatorn, även efter byte? Då kan inte pluskabeln gärna vara kortsluten. Dessutom bör man märka rätt tydligt om det går mycket ström i batterikablarna vid anslutning av dessa till batteriet. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.