AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.275

Ska reg nr. anges på bilen i annonsen när man säljer bilen?

Sida 2 av 3
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Även jag blir irriterad på folk som döljer sitt reg-nummer. Jag vill gärna kolla upp så mycket som möjligt på en bil innan jag ringer på annonsen. Alla bilar som jag har annonserat ut har jag haft med reg-nummer på & inte blivit av med en enda av dom. Men känner du dig osäker så är det väl bara att låta bli att ta med det, så slipper du oro dig...

Henrik"M"
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Med andra ord ni andra som inte gillar "dolda reg-nummer" kommer ha 4 ggr så mycket svårare och hitta en annan BMW än en annan som inte bryr sig, eftersom minst 70% av alla BMW'n på de olika annons-sajter har dolda reg-nummer. Lycka till:)

------
Länk
Länk
ormen
bengt verkar ha gott om pengar, när han skriver sådär, men jag, precis som Grodan skriver, har inte råd att bli av med kofångare, blinkers, speglar mm.

Sk*t samma, alla gör som de vill! Jag säljer mina bilar ändå, det är ju lite HUR man annonserar också!
jag har inget att dölja för spekulanter därför annonserar jag ut ev. bilar med reg-nummer, vill dom kolla upp min bil osv så visst får dom det, här finns det inga hundar begravda :)

___
Mvh
Patrik N.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
kanske lätt för tjuven att leta annonser med tex dyra dvd/stereo/navi-skärmar/slutsteg/fälgar (ja-extrautrustning), finns sen regnrt där e d ju bara att kolla upp vart "skattgömman bor". Tror inte tjuven ringer upp folk med dolt regnummer när det finns folk som inte döljer det... Är ni med?

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Alltså ja menar mest sån utrustning som inte syns i trafik utan sånt som tjuven får nys om först när det annonseras, (dvd/stereo/navi-skärmar/slutsteg) då är det smidigt om det finns ett regnr för tjuven... (ni fattar nog va ja menar)

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Tror några missförstår Bengt och mig här när vi skriver "speciell bil".

Med speciell menar vi ovanlig alltså svår att bara stöta på i trafiken, det har inget med hur dyr den är. Klart det är jättetrist att bli av med sin 540 också.

Grodan, har du aldrig letat BMW på blocket? Var och varannan säljare heter BMW.
Om jag söker en BMW M3 e30 ringer jag givetvis på annonser utan regnummer av den anledningen att det finns så få tillsalu.
Söker jag en 525-93 har jag inga problem att sålla bort 70% direkt det finns ändå fler bilar än jag orkar ringa på.

Vissa köpare väljer bort annonser med övertäckt regnummer, utan riktigt namn på säljaren, utan bild så är det bara.
Jag kan förstå att man inte vill visa regnummret pga stöldrisk men man missar vissa köpare.

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
BjörnB//

Visst kollar jag på blocket och visst finns det annonser där säljaren heter"BMW". Men det är inte så många som du beskriver, dessutom kommer de flesta med "BMW" från en och samma säljare, det mesta från Karlstad faktiskt och jag vet vilka de är. Det är annonser från "Car Company" i Karlstad som ibland byter län konstig nog!

Skulle du då våga ringa upp en bil med dold reg-nummer dock med Anders Svensson som namn? Jag menar säljaren här heter inte BMW!

------
Länk
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Om jag skulle ringa upp A. Svensson eller ej beror givetvis på fler saker än om reg nummret syns eller ej. Och ja, jag har ringt på ett antal annonser med dolt reg. nr. Men chansen att jag ska ringa på annonser minskar vid dold plåt.

Kanske är Car company som heter BMW, jag har ingen aning, men då säljer de en ansenlig mängd bilar. Vidare är det många som även heter Audi osv.
ormen
En bil behöver inte vara speciell eller dyr för att de ska plocka från den i storstan... bor man tryggt i buschen med kanske två jaktbössor över sängen, tja då kan man lugnt sätta ut reg.nummer mm., men i städerna är det lite annorlunda...
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Lite kuriosa: Kollade lite snabbt några av gårdagens privatannonser på blocket.
Hittade 3st som heter "BMW" stationerade i Norrköping, Helsingborg och Gävleborg.
Jag kollade ca 30-40 annonser och "BMW" var det särklass vanligaste namnet i min högst ovetenskapliga undersökning.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej!

Håller med dig jocce, tycker också att man skall täcka reg.skylten är köparen intresserad så lämnar man ut sitt reg.nr och då kanske man vet att han är intresserad av att kanske köpa bilen.
Sa
98
Sajlor
330 -01
Hej!

Vid speciella bilar tycker jag man kan, inte bör täcka nummerskylten. Men vid försäljning av "normal" bil kan det underlätta för köparen att se regplåten direkt tex för att kontrollera en försäkringspremie som många köpare av BMW tycker är en viktig fråga med tanke på premierna och antalet restriktioner vad det gäller importerade bilar.

Dessutom e det ju så att lämnar du ut ditt telefon nr, kan man ganska lätt få reda på din adress, eller hur? De flesta har inte hemliga nr, vare sig hem eller nalle!

Sajlor
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Sajlor//

Varför bara vid speciella bilar? Vilka bilar tycker du är speciella? Kanske du och jag tycker att en Corolla från 90 inget och ha, men den kanske är speciell för en annan som har fått slita för den. Den bilen kanske är speciell för henne/honom och kanske ät tvingad till och sälja den och vill inte riskera alltför mycket och vill dölja sin skyllt, är de också skummisar för att deras bil inte är speciell i andras ögon?

------
Länk
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Grodan,

Som jag skrev ovan "Med speciell menar vi ovanlig alltså svår att bara stöta på i trafiken, det har inget med hur dyr den är"

Vill man stjäla en M3 sportevo kan det vara fiffigt att leta efter en till salu och leta upp den mha reg nummret eller telefonnummret (hemska tanke).
Lika så om man är ute efter en speciell inredning till en M coupe.

Vill du stjäla en corolla kan du lika gärna knalla ut på stan och stjäla första bästa.

Det har inget att göra med att en corolla inte skulle vara något värt, eller att den inte skulle kunna vara speciell för sin ägare.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Ja säg till dem som själ en gamal ford sierra eller nåt annat gamalt...det spelar ingen roll hur gamal bilen är längre nu förrtiden, många tjuvar gör det på ren djävulskap för att såra ägaren till bilen verkar det så..

MvH Bmw 4-ever
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
BjörnB//

Skulle du åka och titta på en bil om det stod BMW som namn men reg-numret synlig? Eller skulle du hellre åka och titta på en bil om det stod Anders Andersson som namn dock med dolda skyltar?

Vilka av dessa bilar skulle du helst velat åkt och tittat på?

------
Länk
Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
peter78w, visst stjäls alla möjliga gamla bilar, men när det rör sig om corolla eller en ford sierra tror jag att tjuvarna väldigt sällan hittat den bilen mha reg nummret i en annons.

Grodan, jag vet inte vilken jag helst skulle kolla på. Beror givetvis på så mkt mer saker.
Det jag kan säga är att om plåten täckt och man heter "BMW" tappar jag intresset om inte bilen i övrigt är mkt intressant.

men VAD är problemet..

ring på bilen och FRÅGA om reggnummret istället, om köparen DÅ inte vill ge ut det så är det säkert nåt skummt på G, men fram tills dess är det väl var och ens eget val att lämna ut uppgifterna i detta fallet till alla som läser annonsen, en seriös köpare kan väl lika gärna ringa och höra lite om bilen, ta reggnummer av köparen efter att man snackat ett tag, och sen kolla upp bilen för att höra av sig om man fortfarande är intresserad.

ids man inte detta, så är det ändå ingen person jag vill göra affärer med.

/mvh jocke

52
10
528i-96
528i -96
Hmmm...biten med övertäckt reg-nr fallar bort när man tänker på att det bara är att ringa och låta intresserad och samtidigt få reg-nr. Smidigaste enl egen erfarenhet är att ha reg-nr med...Då har dom som är seriöst intresserad av att köpa bilen redan kollat upp den.

528i-96
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.