|
|
|
|---|---|
|
Är det skadligt på ngt sätt ? tänkte om motorn kanske får för mkt luft lr ngt sånt ? har nu tagit en slang o hängt ut ur ena helljuslyktan o sen direkt till luftmasse/mängdsmätarn....jaja ni hajjar... mvh tobbe | |
| tänkte mestadels på att jag ska åka till norrköping turoretur i morrn o vill helt inte bli stående efter vägen :P och bilen i fråga är en e30 325a | |
|
Det enda skadliga i sammanhanget är väl om du inte har något luftfilter som tar hand om damm o smuts. I extremfall kan man också tänka sig att vatten sköljer in i sådan mängd att det uppstår 'hydraulic lock', dvs att det insugna vattnet inte 'får plats' i förbränningsrummet med kolven i toppläge. (Vätska kan ju inte komprimeras.) Då blir garanterat någonting krokigt.... /// Gunnar E. |
|
| okej...men då skulle man kunna säga att om man har ett luftfilter så går det bra så länge det typ inte regnar ? mvh | |
|
Har du inget luftfilter så kan nog bilen få skador, är nog inte jätte nyttigt för motorn om den får in flugor, getingar mm. Jag avråder dig med att köra utan luftfilter. |
|
| Jo men nu är det så att luftfilter HAR jag.....vad tycker du / ni då ? | |
|
Då är det bara att köra, det ska nog vara monsunregn innan det fyller insuget. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| OKej..tackar för svaren....=) mvh tobbe | |
|
Har du luftfilter stoppar det även vatten, så det är bara att åka! /// Gunnar E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.