|
|
|
|---|---|
| Har för mig att jag sett någon nämna att tändkablar kostade ca 800 kr per sida till en 750.Därför blev jag mäkta förvånad när jag var på bmw-group i solna idag o fick deras pris på 2800kr per sida.Kan det verkligen stämma,tyckte gubben verkade milt sagt okunnig när han sökte på fishern?Paap,du har väl etk-listorna va?Vore kul o få ett pris o detaljnummer att trycka upp i fejset på surhögen om det är så att det inte stämmer. | |
|
jo 2.800 skall nog stämma , jag minns det var så dyrt att folk hade sagt att man inte skulle fråga om priset för att man då kunde få hjärtinfarkt av att bara höra kostnaden. samt att man skall betala tändkablarna med kontokort och EJ ta emot kvittot för att om man ser kvittot när man åker hem i bilen så kommer man garanterat att köra av vägen. 800:- måste vara det priset det blir när man "bygger om" kablarna från en m30 för att passa till m70 ? "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
Paap Reeder |
Hej jacke! Det är nog tyvärr sant med ca 2800:-. Köper man delarna lösa på exvis BBS ligger tänstiftshattarna på ca 250:- och motronichattarna på ca 125:-. Det gör ca 2250:- + kostnad för kablar. Min åsikt är att det numera inte är värt besväret att fixa detta själv. Gör man det själv måste man även ha tillgång till den s k "kniptången". Det är synd att dessa jäkla kablar skall vara så dyra. MVH /// Paap R |
|
det går ju faktiskt att byta ut bara den/de kablar som är defekt. vissa skrotar har tändkablar och köper man en som man mäter upp blir det inte så dyrt. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
jo det där är en fin liten rysare, bytte på min i våras...hu! men jäklar vilken skillnad det blev så det var värt det. Zaharald |
|
|
Tillbaka efter semestern... Ursäkta min okunskap angående tändkablar. men vad är det för skillnad när man byter. Behöver det vara ett problem eller är det så att med åren tappar tändkablarna sin ledningsförmåga? Tjänar man något på till exempel bränsletörst, ork och så vidare? Min 12a går fint MEN ibland på tomgång kan det komma ett litet poff ungefär som om den missar på en burk... Tycker även att den känns seg. Måste gasa rejält för att det ska hända något! Har precis lagat min AC, kul jobb när det är Highline... Och tänkte nu ge mig på den trötta spisen. Tacksam om någon kan hjälpa mig! Iwarsson |
|
|
HEJ 2800 är väl inget, köp insugspackningarna (4700) finns vridet behövs ingen turbo |
|
| Är det inte samma längder på kablarna som till 735? Jag fick betala 1100 till min 735a så 2200 vore väl rimligt till en tolva..Visste ni att på mekonomen är det billigare att köpa alla tändkablarna löst än att köpa hela tändkabelsatsen..Borde det inte vara tvärtom? Hata mekonomen...... | |
Paap Reeder |
... M70 vill ha sina rätta ohm i tändstiftshattarna = 6,2 Kohm På min M50 ligger de på 5 Kohm (om jag minns rätt). Spolarna på M70 gillar inte sunkiga ohm-tal på kablarna. Får spolarna jobba för mycket kommer "slutsteget" att ryka i ECM- boxen. .... jag har förstört en box. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... menar M30. Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.