AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.052

Service Fråga!

Tja, går i tankarna att köpa en M3;a, den har gått 11-12 tusen mil, men i alla fall så e nästa service den som har med vanos att göra, undrar över vad en sån kostar ca:,,,,skulle va kul att veta, så man slipper få en chock sen om man köper bilen och man ska lämna in den på servicen direkt!.. tacksam för svar! MVH/mathias
modano
hej Mathias

ingen service har med vanos att göra.
i den största servicen Inspektion II så justerar man ventilspelet.
Denna inspektion 2 ligger troligtvis på 10-12000 på auktoriserad bilverkstad.
I servicen ingår, om jag inte missminner mig; oljebyte, justering ventilspel, luftfilter, mikrofilter, nerplockning+uppsmörjning bromsar, byte tändstift m.m.'

bromsvätska + kylvätska är oftast tilläggsjobb som kostar runt 1000kr/st
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
modano//

Jag var på BMW i Karlstad för ett tag sedan, det var en kille som hade lämnat in sin bil på service (jag vet inte vad han hade för bil dock), det gick på 7000:- nånting. Killen frågar om de även har fyllt på bromsvätska och han säger nej. Vilken shock, han ska betala över 7000:- men BMW kunde inte bjuda på några droppar. Fy fan va snålt.

Det jag vill komma fram till är att, jag trodde det var BMW i Karlstad som var snåla, men nu när jag läste ditt inlägg så ser jag att det går under kategori "tilläggsjobb".

Men jag tycker det är snålt ändå!

------
Länk
Länk
modano
Grodan..
jo jag kan hålla med..
jobbar själv på BMW och i service ingår aldrig broms o kylvätska, dessa är tilläggsjobb och hos oss kostar dessa båda ca 650+moms/st. Det är givetvis lite olika, i storstäderna kanske det kostar det dubbla ?
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Fylla på bromsvätska? Det är ju ett slutet system så ingen borde ju försvinna såvida man inte har något läckage. Mängden i behållaren är ju bar för att jämna ut belägg slitaget.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
John John//

Bromsvätska kan väl inte vara ett slutet system!

------
Länk
Länk
modano
John John

fylla på kanske är fel uttryck, byte bromsvätska hoppas jag du gör emellanåt
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Jo byter gör jag minst en gång per säsong. Det jag menar är att behöver man fylla på bromsvätska så är det något läckage någonstans i systemet. Att det finns en behållare beror ju på att mängden som systemet rymmer växlar ju med hur pass slitna belägg man har.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.