|
|
|
|---|---|
| Tja, går i tankarna att köpa en M3;a, den har gått 11-12 tusen mil, men i alla fall så e nästa service den som har med vanos att göra, undrar över vad en sån kostar ca:,,,,skulle va kul att veta, så man slipper få en chock sen om man köper bilen och man ska lämna in den på servicen direkt!.. tacksam för svar! MVH/mathias | |
modano |
hej Mathias ingen service har med vanos att göra. i den största servicen Inspektion II så justerar man ventilspelet. Denna inspektion 2 ligger troligtvis på 10-12000 på auktoriserad bilverkstad. I servicen ingår, om jag inte missminner mig; oljebyte, justering ventilspel, luftfilter, mikrofilter, nerplockning+uppsmörjning bromsar, byte tändstift m.m.' bromsvätska + kylvätska är oftast tilläggsjobb som kostar runt 1000kr/st |
|
modano// Jag var på BMW i Karlstad för ett tag sedan, det var en kille som hade lämnat in sin bil på service (jag vet inte vad han hade för bil dock), det gick på 7000:- nånting. Killen frågar om de även har fyllt på bromsvätska och han säger nej. Vilken shock, han ska betala över 7000:- men BMW kunde inte bjuda på några droppar. Fy fan va snålt. Det jag vill komma fram till är att, jag trodde det var BMW i Karlstad som var snåla, men nu när jag läste ditt inlägg så ser jag att det går under kategori "tilläggsjobb". Men jag tycker det är snålt ändå! ------ Länk Länk |
|
modano |
Grodan.. jo jag kan hålla med.. jobbar själv på BMW och i service ingår aldrig broms o kylvätska, dessa är tilläggsjobb och hos oss kostar dessa båda ca 650+moms/st. Det är givetvis lite olika, i storstäderna kanske det kostar det dubbla ? |
| Fylla på bromsvätska? Det är ju ett slutet system så ingen borde ju försvinna såvida man inte har något läckage. Mängden i behållaren är ju bar för att jämna ut belägg slitaget. | |
|
John John// Bromsvätska kan väl inte vara ett slutet system! ------ Länk Länk |
|
modano |
John John fylla på kanske är fel uttryck, byte bromsvätska hoppas jag du gör emellanåt |
| Jo byter gör jag minst en gång per säsong. Det jag menar är att behöver man fylla på bromsvätska så är det något läckage någonstans i systemet. Att det finns en behållare beror ju på att mängden som systemet rymmer växlar ju med hur pass slitna belägg man har. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.