AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.327

stötdämpare är dyrt :(

D-diddy
Var på mekonomen idag och kollade på stötdämparpriser..
1884kr/st fram och 1161kr/st bak... urk...
men men det kostar att ligga på topp.
David.

"The unattainable is invariably attractive"
Det lät riktigt dyrt, frågan är om det inte är billigare hoss BMW.
Sachs dämpare pris 1.335:-/st.
Och bak pris 855:-/st inkl.moms.

Köpte dessa till min på MotorNord för någon månad sedan.

/Asse

E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Ja, och det tråkiga är att Mekonomens dämpare långt ifrån är dom bästa, Monroe antar jag du fick pris på, inte direkt någon toppklassdämpare!

Satsa på Sach, Boge, Bilstein, Weitec el. Koni istället!
Motornord, Bildelsimporten, mf.l har dessa!

Betydligt bättre saker för ungefär samma pengar!

///Magnus
D-diddy
jag ska kolla upp sachs.. är dom bra ?? vad är det för skillnad på dämparna mellan orginal och m-chassie?
David

Ni
68
Nirvana
dvs bmw
Bojkotta mekonomen! Om ni nu sticker in näsan hos dyronomen så upplys dom om att det finns andra som säljer samma saker till bättre pris.
titta in här för koni Länk
Rejsa.nu medlemmar har vissa förmåner som du/ni bör kolla upp.
D-diddy,

M-chassiedämparna är av vad som på SACHS-språk kallas "Advantage", det vill säga självjusterande, pressar du bilen hårt genom en kurva styvas dämpningen upp, och om du kör försiktigt så är den lite mer följsam.

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
ho
86
hovang
318is -90
Dessa har bra priser på gat-koni:
Länk

Här kan man få prisvärda (men inte billiga) konisar för bana:
Länk
D-diddy
hittade hos autoexperten för 818kr/st bak och 1578st/fram då var det Sachs Advantage.

är det någon skillnad på sachs advantage och Monroe Sensa trac??
David.

David,

Principen i dämparna är densamma, det vill säga att dämparen styvas upp när den provoceras. Jag vill dock påstå, helt ovetenskapligt förvisso, att Sachs håller högre kvalité och prestanda än Monroe. Med detta inte menat att Monroe är skräp.

Det borde finnas en anledning till att Sachs sitter originalmonterade på BMW, MB, VW, Brabus med flera, och inte Monroe....

Mvh,
Kalle
_____
D-diddy
eftersom sachs är billigare och Kalle säger att det är bättre så blir valet inte så svårt :D

Kalle.. är du släkt med Magnus och Kenneth fr. Töreboda/moholm??

David.

Jag har köpt monroe en gång det var inte sensatrac men fy f*n vilket skräp! Efter ca 2 veckor så kunde man mer än tydligt känna att de hade mattats i dämpningsförmågan. Mina bilstein som jag har för tillfället har nästan ett år på nacken och visst märks det men dem är fortfarande mkt bra.

Sluta köpa grejer på mekonomen dem är nästan alltid dyrare eller håller samma pris som BMW och de få saker som är billigare håller inte kvaliteten.
David,

Nix, inga släktingar med namn Magnus eller Kenneth, och ej heller någon från Töreboda/Moholm (var nu det kan tänkas ligga :))

Om du är medlem i BMW Club Schweden eller BMW Sport Club så kommer du inom kort att erbjudas 10% rabatt på SACHS Stötdämpare när du handlar hos Autoexperten. Detta är dock ännu på planeringsstadiet.

Mvh,
Kalle
_____
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.