AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.025

Sonax Schumacher F1

Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Sonax Schumacher F1 är vaxet nå bra,?!
Hur bär man sig åt för att få bra resultat..
Jag gjorde som det stog på flaskan dvs tvättade och spolade av bilen för att sedan spruta på detta "mirakel" vax och torka av.. Det blev bara flammigt, dessutom svår jobbat. Fick ta Sonax hård vax för at få bukt med lacken igen. Är produkten bara skit eller är det skiten som sitter bakom spakarna ;)
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Har använt det rätt ofta,,tycker att det funkar bra.
Viktigt är dock att det inte får torka in,,utan att det sprayas på fuktig lack och torkas/poleras av innan det torkar helt. Alltså arbeta små ytor och gärna med fuktig trasa först.

Ska tilläggas att jag använt det på bilar i mycket bra grundkondition lackmässigt. Kan tänka mig att man kan få konstiga effekter om lacken är oxiderad eller så.
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Håller helt med sail.
Själv vaxade jag bilen i våras med sonax proffessional. Fick inte det "perfekta" glanset jag var ute efter så efter ca 1månad i samband med en tvätt sprayade jag på F1 vaxet och torkade av. Kanonresultat!

Våt lack som sagt, sedan torkade jag av med en frottèhanduk.

Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Antagligen skit bakom spakarna då.. Jag torkade av med en fuktig svamp och efterpolerade med trassel.. Tack för råden och tankarna
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
jag tycker det funkar fint .....jag gillar sonax väldigt mycket...det bästa vaxet enligt min mening!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.