|
|
|
|---|---|
|
En klurig fråga, jag har letat sida upp och ner på nätet men inte funnit något alls, och frågar man BMW så är de ganska förtegna typ. Vad jag undrar är.... Har en 540 iAT 99:a med MKII och vill ansluta en extern skärm (Alpine) och sedan visa det som syns i on-board moniitorn 4:3 Den signal jag vill åt är själva datorn, typ snittförbrukning, snitthastighet, inte GPS eller TV alltså Någon som vet vilka signler som går ut på respektive pin för On-board monitorn? | |
|
Har du kolla länken nedanför. Den kanske kan hjälpa dig lite vad dem olika kablarna gör och är till för. Länk Välj BMW "E39" E39 Electronics Där finner du några dokument som kan hjälpa dig. Mvh Kristian |
|
Robsarve |
Såvitt jag förstår är allt kopplat till TV-modulen som ligger under bagagegolvet, där finns även "TV-ut" som bör gå att koppla till din skärm. Dock får du samma bild som i MKII-skärmen, inte bara OBM. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
Robsarve |
Såvitt jag förstår är allt kopplat till TV-modulen som ligger under bagagegolvet, där finns även "TV-ut" som bör gå att koppla till din skärm. Dock får du samma bild som i MKII-skärmen, inte bara OBM. tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Alf: Jo, jag har kollat den länken innan, bra info där tyvärr så hjälper det mig inte då jag vill veta vad det är för signal som kommer på respektive pinne, och det framgår inte om det är RGB elller vad det nu kan vara. Rob: Frågan är om jag kan se bensinförbr, snitthastighet dvs datorinfon om jag kopplar på TV-Out, men det kan man ju ganska enkelt testa. Jag har tagit ut allt i BMW-väg vad det gäller stereo och ersatt med Alpine, tyvärr så behövs on-board monitorn för att kunna "nolla/ställa in" färddata, tänkte då att jag "gömmer" on-board monitorn på något smutt ställe och tar videosignalen till Alpineskärmen, och på så vis kan jag fortfarande nyttja dess funktioner. Tanken är att montera in de få knappar som behövs för on-board monitorn på något bra ställe i instrumentpanelen, enheten kan man ju som sagt gömma undan. |
|
|
Då har man testat Går endast att se TV/video om man kopplar via TV-modulen, så det blir till att smöra för BMW och se om de har någon info om pin-out på OBM |
|
|
Hej, Med en konverterare från RGsB (Gs betyder synk på grön) till komposit så går det att koppla en extern skärm som har en komposit ingång. dvs man set det man ser i BMW monitorn (navi, tv, obs, etc...) mvh george |
|
|
George: Var hittar man en sådan, har du något tips? Jag har letat men ljus och "fram"-lykta :-) |
|
|
Läsvärda länkar för den som pillar med BMW: Länk Länk /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
|
Den här adressen kanske kan hjälpa: Länk aldrig mer Audi! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.