|
|
|
|---|---|
535power |
hej jag har en 535i-89 som de e en vanlig tre ekers ratt men min polare säger att de inte är nån airbag i den går de att sätta en ratt med air bag i bilen då eller måste man ha massor av annat för de |
|
Det funkar inte med bara en ratt, nej. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
535power |
vad mer behöver man e det grejjer som kostar mycke |
|
Jag skulle inte vilja köra en bil som har Airbags som monterats i den i efterhand. Tänk om nånting brister och smäller rakt upp i ansikte på dig, speciellt om det är mitt i en omkörning, nej fy! ------ Länk Länk |
|
|
Airbag består av många saker t.ex -Central dator som läser av värden och räknar ut om några kuddar skall sprängas -Krocksensorer i bilens hörn som känner av om man kör på något. -Kopplingar till bilens vanliga system för att veta t.ex hastighet och acc/retardation. -Krockkuddar med krutladdningar Dessutom har bilen ofta förstärkningar i instrumentbräda för att klara kraften då kudden briserar. |
|
535power |
okey nä om de e så mycke så skiter jag i de om ja ska ha air bag då så får BMW splna sätta i så de blir korekt men tak för tipsen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.