|
|
|
|---|---|
|
Hej Då har man inhandlat sig en Touring, äntligen... Jag kan inte öppna glasluckan samt att bilen varnar för kennseichenlicht. Torde väl vara kablaget vid gångjärnen, men på vilken sida? Kan man löda egna förlängningar på de befintliga eller finns det någon enkel utbytesdel man kan köpa? Annan fråga, den varnar för kylvattnet oxå, men det ser ut som att nivån är helt rätt, brukar det vara problem med givaren och var sitter den? Hälsningar Pontus Q, Malmö | |
| Sladden till glaslucka är i högra stammen ..stora luckan den vänstra..du kan skarva själv men du måste hitta en mycket mjuksladd det är 9 st i härvan utom i den vänstar där är 16..kostar annars 1300 kr st på bmw..du kan också ha fel på microbrytaren till luckan | |
|
Har du provat om defrostern på bakrutan fungerar? Men det är troligen kabelbrott i kabelstammen. Givaren för nivån på kylarvattnet brukar krångla. Bara att byta, ca 150:- på BMW kostar den och den sitter längst ner på expansionskärlet (undertill.) En stor plastmutter håller den på plats. |
|
| Sladden till defrostern kan inte avgöra om det är brott i härvan av den anledningen att defrostersladden löper ensan i eget hölje och sitter på plugginkontakt innanför genomföringen i stolpen | |
|
Lyktbelysningen på höger sida fungerar inte, om det är till någon ledning ;-) Finns det utrymme att peta in sladdarna efter gångjärnen, eller måste de vara exakt rätt längd? |
|
| På e-39an så sitter kabeln till högerlyktbelysning i den högra kabelstammen och det går att skarva kablarna men håller väl inte så länge.jag antar att det är samma konstruktion på e-34an,förövrigt en av det sämsta lösningar jag har sett på hur man drar kablar det är som gjort för kabelbrott. | |
|
Bakljuset har inte med brott i bakluckshärvan att göra såvida du inte menar dimljuset utrymme att peta in sladd ja du måste få in det i höljet igen vilket inte är så lätt..köper du nya så är det kompletta härvor bara ta bort klädel på luckan och plugga in sen klipper du av och löder i sidofacken i lastrummet |
|
| okay då är det annorlunda på e-39an för bakljuset som är i luckan går kablarna genom den berömda gångjärnspassagen. | |
|
Här har du en länk på en firma som har det mesta i kabelväg de har just nu kommit med en kabel som lämpar sig utmärkt för denna typ av applikationer. Det är en kabel som är änkom framtagen för robotapplikationer.... ja du kan läsa mer på deras hemsida. Jag var i kontakt med dem när jag lödde om mina kabelstammar. Om jag skulle göra om det idag så skulle jag helt klart välja denna robotkabel som heter elproflex T och finnas att få i de flesta areor och antal Länk lycka till.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.