|
|
|
|---|---|
|
Tja Tänkte berätta vad som hände mig idag . Det började med att jag ville ha lite schysst Ljud i bilen E-36 Touring . Sagt och gort så köpte jag en stereo på MDS och en baslåda av en polare . Kopplade in stereon med isokabeln det va inga problem. Men sen så skulle lådan i och då stressmekade jag lite och hade ingen säkringshållare för strömmen till steget så det fick bli direktström . Drog sedan kabeln under stols-skenan under förarsätet där kan den ju inte kortsluta tänkte jag "Stresshuve" . Kopplade allt och det blev kanon sen skjutsade jag mina föräldrar från stationen och hem dom hade vart på kryssning och då fick man dra fram sätet lite så dom fick plats där bak så långt allt frid och fröjd. Men sen när jag släppt av dom så drog jag tillbaka sätet fullt bakåt "är 203 Lång så " och tråkig kortis det blev då bolmade som satan i hela bilen och jag stog mitt på vägen och fipplade med sätet så det skulle ge sig. Som tur va så hade kabelskon på batteripolen brunnit av då och bilen blev inte synligt skadad alls. Så kan det gå om man PUCKMECKAR dit grejjorna . hade bilen brunnit ner helt så hade försäkringsbolaget bara garvat åt mig om jag skulle sökt ersättning . det gäller att ha tur när man är totalt slut ihuvet och instalerar prylar på det sättet . Skriv gärna om nått ni har gjort som är helt uppåtväggarna galet . M som i Motor M3 CSL nice | |
|
Oj... skönt att det inte hände något värre för dig. Jag skulle montera ett batteri i bilen som jag hade laddat i garaget, bilen stod ute på gatan i mörkret. Då lyckades jag med bedriften att polvända, med resultat att jag pajade generatorn och troligtvis orsakade ett fel som gjorde att bilen tjuvdrog ström (fick aldrig nån ordning på det). Som tur var så var det ingen dyr bil direkt, en gammal nissan. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Då det gäller el-grejer är min tumme så centralt placerad i handen att den går ur led! Nuförtiden får en polare lov att koppla allt kablage, har flugit några gnistor för mycket för att jag ska våga fortsätta... Man ska akta sig för alla oskyldiga kabelstumpar.. Innan man vet ordet av bolmar och sprakar det... Vågar inte ens ge exempel på min fullkomliga oduglighet då det gäller kablar... :) "-BMW- Making your privates bigger since 1928" |
|
|
Det där känner jag så väl igen, "stressmeckandet" :) Vet inte varför men oftast när jag ska ha dit mina stereo prylar blir det alltid mörkt ute så jag ligger och kopplar i mörkret, och man vill ju inte vänta tills nästa dag utan man ska ju ha dit det på engång!!:) Så det har ju blivit att man har fått koppla om och dragit om kablarna ett antal ggr. Det är standard, det har faktiskt hänt att jag har dragit kablar under stolen tur hadde jag en säkring emellan annars hade det väl hänt samma sak för mig som för dig :/ ähh.. det ska spraka lite när man kopplar in stereoprylar!! ;) |
|
|
Så kan det gå, när man har bråttom. Har själv upplevt liknande, med extra ljus som var populärt för 25 år sedan och man var helgrön. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.