AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
630

I-Bus tjatter på en I46?

Tja.
Har nu ägt och kört en bmw i46 -01 i ca 4-5 mån nu. Det som slår mig är att jag börjar höra ständiga störningar i original stereons output . Trodde det först var att jag lyssnade på radio men icke då. Det visade sig att samma fenomen uppstog då jag lyssnade på cd också.

Nu är frågan , vad är det som låter när man använder stereon?
Det jag hör är små små störningar i högtalaren, liksom som om man lägger en mobil nära en stereo fast mycket lägre och inte riktigt lika tydligt samt att det låter hela tiden + inte riktigt som en mobil.
Är original stereon så himla dålig eller är det störningar från I-bus, har läst lite om att den kan ge det, eller är det motorn som stör?

Jag har dent vanliga standard stereopaketet (6 högtalare)) med bussiness cd..

Nån som vet ?
/P
TUSAN!, ska inte skriva saker när man är trött, E46 MENAR JAG FÖRSTÅS!
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Har du grejat med stereon? Kan komma vid glappkontakt eller skavd kabel.

När man grejer med el och ljud i bilen måste man verkligen se så inte kablarna klämms och håller sig på tilltänkt plats. Även efter många mils körning.

Tyvärr inget direkt svar på din fråga men det är ett svårt fel. Kanske förra ägaren har bytt ut högtalarna eller jhaft ett slutsteg i bilen? En del gör ju inte direkt fina installationer.

Kan säga att jag testade med att sätta in ett slutsteg mellan radioenheten och högtalaren (alltså högnivå) var inte nöjd och tog bort det, Hade sköna störningar efteråt tills jag fattade att skarvningen inte var korrekt.

Mvh
Kristian
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Jag tror mig känna igen fenomenet. I mitt fall hjälpte det att trycka bort RDS på radion.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.