AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.002

ABS-trigger på E28?

Jag måste byta hjullager på min E28 och det står i alla listor att den ska vara "med ABS-ring". Hur ser det ut i verkligheten? Jag har bilen 25 mil härifrån och vill inte köpa fel prylar så jag åker dit i onödan.
Jag har tittat på två lager på olika Mekonomen-butiker, men ingen av dem har haft något som jag tror kan läsas av av en givare. På många bilar är det ett fintandat hjul.
BMW i Solna hade inget hemma.
är inte säker, men det sitter ju ett tandat "hjul" bakom bromsskivan....kanske bara å ta loss det och sedan sätta tillbaka det på det nya lagret.?

kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:)
Frågan är om det går att flytta från ett nav till ett annat. Det är alltså framhjulet jag pratar om. Man får hela navet med när man köper nytt lager.
gå in på Länk

och Länk

kolla in delarna där...dem bilder du kan hitta på delarna.

:)

kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:)
Tack,
Du är en ängel!
Nu vet jag hur det ska se ut och jag tvivlar på att det går att flytta ringen till ett annat nav. Den är antagligen påkrympt.

Länk
E2
1.649
E21-racing
750ia -88
335iT -89
325iT -92
520i -91
316i Compact -94
Banbil-E21 2.5i -79
Ja, den är pressad på navet, men har du inte ABS så tar man bara av ringen, det är nämligen samma nav till båda, men den sälj bara med abs-ring nu och man får själv ta av ringen, inge svårt!!

///Magnus
Det står i Mekonomens listor att den ska ha ringen, men den saknas i de butiker jag varit i. Min bil har ABS och jag tänkte försöka få den att funka så jag slipper krångel med SBP.

Jag har "en aning" bättre pris via Mekonomen än på BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.