|
|
|
|---|---|
_volvo_ |
Vad ska man börja med i motorväg? vart handlar man grejjer t.ex avgas mm Gasar till det rasar! |
|
alt 1 billigaste sättet att "trimma" är att lätta bilen, vad jag hört så motsvarar 5kg ca 1 hk. alt 2 köp en annan bil, mycket billigare än att bygga själv. alt 3 Överladdning! men det kan bli dyrt. Om du nu bara vill grejja lite med den bilen du har utan att det blir för dyrt så tycker jag att du börjar med luftfilter, chip och avgas. Du får ett mycket trevligare ljud iaf! // Simon |
|
|
Ett sätt som kan bli ganska billigt om man får tag på grejor är ju att sätta i en 325 maskin. Livet är ingenting för amatörer... |
|
_volvo_ |
ok, om jag ska ha en 325 snurra, hur stämmer allt? vad har jag för insprut? vad har 325 osv? Gasar till det rasar! |
|
Motorn passar rakt i men jag misstänker att du måste byta sprut, det är väll motronic på 325orna tror jag. Men om du gör en sökning så kommer du nog att hitta allt vad du behöver. Mvh Patrik Livet är ingenting för amatörer... |
|
_volvo_ |
ok nån som vet? Gasar till det rasar! |
svintoleffe |
Jaap det är motornic på 325. Det du kan göra på 323, dte är att porta toppen, byta kam, ställa in tändninghen o bränslet rät. Sen har du en bil som går. På 323 jag köde förut så portade jag toppen själv, ställde in tändning o bränslet rätt. Jag åkte till och med ifrån en del 325 med den. På den hade jag ett ruggit gassvar så jag släppte upp kopplingen sen stamapde jag på gasen då ritade dne iväg hygglit kan jag säga. MVH Leffe |
| Trimkam är väl det som kan ge mest hk/kr om man inte ska turbokonvertera....... | |
_volvo_ |
okajs, nå bilder på din topp`? Gasar till det rasar! |
| Det spelar ingen roll, man kan använda L-Jetroniken till en 25:a motor också, bara att stoppa i en ren topp + block o hänga på elektroniken från 23:an.... | |
| Något som funkade fint på en kompis 323 var en egenhändigt portad topp, borttagna avgasreningsrör i grenröret (bromsar flödet) 272graders schrick kam, med hårdare fjädrar, varvade över 7.2 iallafall. | |
svintoleffe |
Jag tycker 323, dom går så ruskigt bra. Tyvär så har jag inga bilder, på toppen. Men det räcker väldigt långt att göra som jag gjorde. Du tar bort allt gjutskägg, o slipar det fint efter. Det blri en väldig skillnad, kan jkag lova. MVH Leffe |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.