|
|
|
|---|---|
|
Här kommer en, kanske dum, fråga. Den fria servicen, är det helt kostnadsfritt eller är det bara själva arbetet med servicen som är kostnadsfritt? Tänkte om det är så att man själv får stå för den materiella kostnaden, såsom stift och olja och sådant. | |
|
Servicen är helt kostnadsfri! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Den fria servicen är helt kostnadsfri dvs arbete + material. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Aha, där ser man. Tack för svar :) | |
Deliq |
Det gäller servicen som indikeras av intervallsystemet (och eller tidsfaktorn). Om man vill ha extra service mellan dessa intervall får man pynta själv. M V H // Dennis L. "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
modano |
Deliq! fel! du har rätt till totalt tre st servicear betalda av BMW på en fabriksny bil! säg att du bara kör 2000mil på tre år, det skulle innebära att du inte får en enda service av BMW... du har rätt att en gång om året få olja+filter bytta +broms-kylvätska bytta vid behov. |
|
Modano: Nu gillar jag inte göra så, men Fel! Du har rätt till fri service enligt servicesystemet oilservice-insp1-oilservice-insp2 osv i 3år eller 8000 mil vilket nu anländer först. Utöver detta har du rätt till en oilservice var 12 månad om du kör mindre är 2500 mil om året samt bromsvätskebyte vartannat år. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Modano: Ser nu att jag tolkade din text lite fel, helt riktigt som du skriver. Jag tolkade som att man fick oljeserice vid behov. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Deliq |
> modano det var ju precis det jag skrev... "Och eller tidsfaktorn." Tidsfaktorn är ett år om inte 2500 mil uppnåtts, vilket ger minst tre servicetillfällen oavsett körsträcka. Vill du byta olja var t.ex. 500:e mil eller två ggr per år, om du kör kortare än SI-systemets indikeringar får du betala själv, det var så jag menade med den efterföljande texten. Jag ser det som att vi beskriver samma sak på olika sätt M V H // Dennis L. "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
modano |
oj då missförstod jag... ;) sånt som händer.. mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.