AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.133

nån som tonat med solarplexius?

xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
tja.. undrar om nån har använt solarplexius toning..

blir de som när man använder solfilm?? dvs inga glipor,hack eller nåt konstigt...

de e ju anpassade efter bilen.. men blir de nåt mellanrum mellan rutan och skivan..

sista frågan.. hur ser de ut med "plupparna" som man sätter fast skivan med.. syns de eller blir de snyggt och prydligt..

........ HAHA ;p .....
Monterade nyligen Sunplexus på familjens V70 och det var svinlätt. Passformen var helt ok, men jag lyckades aldrig stoppa dit de där klämmorna för deras jävla monteringsanvisning sygde fett. Kanske lite illustrationer skulle underlätta...

Man pillar helt enkelt bara in plexit under "plastklädseln", som de så sött kallar den.
BMW är ju - lyckligtvis - befriade ifrån denna plastklädsel, så jag vet int eriktigt hur man löser det på Bayerische...
Jag vet att Dennis har köpt närifrån ---> Länk

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
jo jag har läst på forumet och de e blandade åsikter...
lite tråkigt att de e brun nyans, men de viktigaste är att de blir snyggt och bra.. dvs att de inte skrammlar och har sig när de basar tex, att de inte blir glipor osv...

har oxo läst att passformen inte e den bästa.. e de många som upplevt de??
Deliq
> xelerator

Passformen är kanon, jag har inte hört något missljud från rutorna nånsin, iofs har jag ingen subbas och rockar måttligt högt, men ändå.
Till X-et's Honda CR-V var det lika bra passform men till rutorna på den behöves inte ens de självhäftande listerna.

Det blir en luftspalt mellan plexit och glaset som skapar en "spegeleffekt" utifrån och kan kanske ge problem med kondens om bilen är full med blöta personer, men jag har aldrig haft några problem med två personer och hund varken höst eller vinter.
Monteringslisterna syns inte utifrån och inte heller innifrån om du inte vet att de sitter där. På bakrutan försvinner listerna utanför/under gummilisten när rutan är stängd.
Länk

Till den lilla rutan på bakdörren har jag inte några lister, den sitter fast ändå. Länk

Den brunaktiga nyansen har jag blivit mer och mer positiv till då den inte skymmer sikten utåt lika mycket som mörk solfilm men ändå är lika mörk utifrån och in.

Sist men inte minst :
Den allra största fördelen tycker jag är att man kan demontera enkelt, lagom till den mörka årstiden för att sedan återmontera på vårkanten när solen börjar värma igen...

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
deliq: tackar så mycket för den utförliga infon..

tror nog att ja skaffar mig lite toning från dem ;)..

tack alla andra också!!
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
deliq: tackar så mycket för den utförliga infon..

tror nog att ja skaffar mig lite toning från dem ;)..

tack alla andra också!!

........ HAHA ;p .....
Verkar som de är 3mm tjocka, funkar det verkligen om man vevar ner sidorutan bak t.ex?

FP
Deliq
>folke
Riktig synpunkt där...
Har man dem på bakdörrarnas rutor går det inte att sänka dem.
Nu har inte jag det, utan bara smårutorna på dörrarna.

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.