|
|
|
|---|---|
|
Alla vet väl hur en bilmotor låter vid sådär 3-4000 mil. Totalt ljud och vibrationsfri och bara susar när man drar på. Min 325:a har 22000 mil på nacken och går kanonfint, har inga problem alls med den men jag älskar bilen och skulle, om det är möjligt vilja renovera den så att den låter som ny. Men åren/milen så har den ju lite mindre tyst tomgång, låter lite högre mm. Hoppas på kunnigt svar. Vill påpeka att jag alltså inte har något fel på den. Kan det vara så att allt sitter i toppen? Någon som seriöst renoverat en topp och kan ge mig svar? Vore kul att veta. Att det kostar att lämna bort det veta jag. Alternativet är att köpa en motor med mindre mil på, av någon skrot, men det vet man ju inte om det stämmer(import, fejkade försäkringsbedrägerier mm) Att byta motor känns heller inte motiverat när man har en man är mycket nöjd med också. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! | |
|
Låter som om du borde överväga en utbytesmotor. Du köper en ny motor av BMW och lämnar din gamla i pant. Du behåller all "kringutrustning" som generator, insug, all el, etc, etc. Vad det kostar vet jag ej, men jag skulle gissa på 20-30.000:-. Hör på BMW. Det går givetvis att renovera en motor till nyskick, men det förutsätter ju att man byter ut alla delar till nya. Lär garanterat kosta mer än en utbytesmotor enbart i delar, sen tillkommer ju en skön slant för jobbet också... Kiip Spiiding! |
|
|
Hej... All "kringutrustning" slits också med åren,och kan framkalla ljud...generator,servopump,avgassystem,motorkuddar osv,så det är nog inte bara själva motorn som tappar nybilstystnaden med åren... MVH |
|
| Håller med tidigare inlägg, men vill bara tillägga att en utbytesmotor ofta är bättre än en ny, på grund av att alla eventuella spänningar har utjämnats och alla större komponenter så att säga har antagit sin "verkliga form"... en utbytesmotor är i allmänhet 100% stabil, vilket inte en ny motor är... | |
Jompa E |
Tjenare! Jag undrade lite om dehär med utbytesmotor hos BMW. Är det så att BMW kirrar hela jobbet och allt? Samt byter dom till större motor? Ex om man har en 325:a så kan man få i en 328:a istället? |
|
Se denna som referens för priserna som är angivna utan moms (17.5%): Länk Har själv tänkt ta bilen till dessa OM (inte när - ta i trä) detta skulle behövas. Mvh Björn |
|
|
BMW lär inte gå med på att montera en större motor. Monteringsjobbet kan du ju leja "vem som helst" till. Det är inte avancerat på nåt som helst sätt. Om det går att byta in en 325 motor mot en 328 vet jag ej. Går säkert om man har rätt kontakter om inte annat. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.