AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.483

behöver lite tips om centrallås till E30

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Mitt centrallås är helt dött.. har varigt de sen jag köpte bilen.
skulle behöva lite tips om hur man felsöker och vart alla relän och säkringar sitter. har en 325ix 2D -88
al
72
alex!
E30 318iS 16v - Såld
E87 120i M-Sport - Såld
E86 Z4 3.0si Coupe - Såld
F11 520d M-sport
Ett känt problem är kontakten till styrenheten är dålig, den sitter bakom höger framhögtalare, bara till att plocka ner och se efter.

Mitt c-lås har inte heller funkat sedan jag köpte bilen, skulle kolla detta med styrenheten men till min stora förvåning satt det ingen enhet där, lite surt :(
Hoppas du har bättre tur! lycka till
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Hehe oki ja man får hoppas att jag har bättre tur med det då =)
en kontakt som inte såg allt för snygg ut var den mellan vänster dörr o karossen. där hade de komit in vatten så de va grönt o fult där.. har fått till de mesta nu.. de kanske hade nått med saken att göra. Fast de blev inte bättre. har man osis så kanske man har bränt nån styrbox eller nått då? Ska ta och titta bakom högtalaren =) tack för tipset
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Fanns inget bakom högra högtalaren.. finns de fler ställen den sitter på ?
pob
Jag har samma problem, men jag har faktiskt inte brytt mej så mkt om det ännu..
Men det jag har hört är att härvan/snabbkontakten till vänstra dörren brukar oxidera och detta medför att c-låset ballar ur..

Jag vet dock ej om, det stämmer då jag som sagt inte har kollat upp det ännu..

/Pontus Bergström
(OO=00=OO) Länk
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
ja den kontakten har jag fixat till och den var inte fin. några stift gick till och med av när jag slet isär kontakten. Men jag löste de genom att löda in en liten kabelförlängning mellan kablarna och de värkar de vara kontakt där imellan nu varjefall. fast jag tänkte titta vidare på problemet som jag har fast jag hittar inte vart centrallås relä och styrning sitter.. fick tips om att den satt bakom höger högtalare vilket den inte gjorde på min =(
Deliq
>Blomman

Bakom högtalaren sitter ett lock i nederkanten av hålet, under det locket hittar du styrenheten till c-låset.

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
al
72
alex!
E30 318iS 16v - Såld
E87 120i M-Sport - Såld
E86 Z4 3.0si Coupe - Såld
F11 520d M-sport
Oj förlåt, det skall vara vänster framhögtalare.. sorry! Hoppas du får ordning på det!
Deliq
Reflekterade inte ens över att det stod höger...
... men det jag skrev gäller fortfarande...

M V H // Dennis L.

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
jag hittade två kontakter bakom vänster högtalare.. en svart som de ska sitta ett relä på med 6 anslutningar men de satt inget relä där =( och sen en vit lite smalare och mer avlång med plats för 14stift vilket 11 används. Men de var oxå tom. Vad är de för kontakt? ska styrenheten sitta på den kanske?

Deliq: ett lock hittade jag på höger sida fast de var inget under det när jag letade föra gången. Hittade inget lock på vänster sida fast lite kablar =) kan hända att de har funits ett lock eftersom allt utom kablarna var borta.
Deliq
>Blomman

Inte undra på att ditt c-lås inte funkar...
På den svarta ska c-låsenheten sitta om du har c-lås utan originallarm.

Tror (Observera TROR) att larmenheten ska sitta på den vita om sådant är installerat.

M V H // Dennis L.

Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
hehe näe de är inte så konstit kanske :) hoppas de funkar sen bara. är de hos bmw man köper delarna? har inget original larm men jag ska i med ett carguard som jag har liggande.
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Var till bmw i dag och dom visste inte mycket.. dom kunde inte ens se vad de var för saker jag behövde. Är de nån som har nåt nummer på relä eller styrenheten så man har nått att gå på?
Bl
479
Blomman
525D F11 M-Sport -11
118D E87 -09
Nu har jag fått fram lite mer fakta.. styrenheten ska tydligen heta 61311380302 och ser ut så här Länk Pris runt 1000kr sen var de väl nått relä oxå som jag inte vet nått om än.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.