|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva en lufttemp givare samt en linjär spjälläges-givare! Kan man hitta sånt på skroten från typ en saab lr nått? Tack på förhand = ) | |
| Ingen som vet idag lr = ( | |
|
Hej , jag förmodar att du ska använda dom till megasquirt??? Lufttempgivaren tar du ifrån ford (sitter på plenumet, samma gänga som lambdasond) och TPS:en tar du ifrån mazda 626 ,80 tal (insprutning så klart, och den är fyrkantig) ....Hoppas att detta hjälpte dig nått.... |
|
| Eller TPS ifrån en BMW nyare, typ 16v och 24v modeller som e36 och senare e34. Lufttempgivare finns även på Volvos turbomodeller med elektronisk insprutning. | |
|
Ja, precis det är till Mega Squirt. Okej det hjälpte, tack för det = ) Hur gör man förresten när man ska mappa bilen med MS? Är det Windows baserat? Finns det då något program man kan beställa? Eller hur sjutton är det? Tack på förhand |
|
|
Ja du... det blir svårt att förklara det här , men du kan alltid gå in på MS sidan och läsa dig trött i deras forum ;) Länk Har du sedan mera problem så kan du adda mig på ICQ: 162311736 Mvh Mirre |
|
| Du kan kolla här också Länk | |
| Programmen du ska leta efter heter Megatune SS för tändning och Megatune för bränsle. Finns att hitta på Erik Fahlgrens hemsida som du hittar och du söker på hans namn och megatune i t.ex google! | |
|
Okej! Tack så hemskt mycket, ska börja söka på en gång!! Mirre, jag kan maila som vanligt om jag undrar nåt. Har inte icq... |
|
| Men tusan också, allt står för fan på engelska... Då är det bara ge upp direkt = ( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.