|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Måste försöka skaka liv i era ideknölar igen med denna fråga: varför finns inget undertrycki min M70 ...(när man lyfter oljepåfyllningslocket). Skall det vara ett vacum? Spekulera fritt. MVH /// Paap R |
svardska |
Ok Paap! Då skakar vi i gång efter sommarens lättja, sollapande och vindrickande! Jag har funderat en del på det du nämner och har kommit fram till följande! Om motorn är frisk och tät i kolvringar ventilstyrningar osv så finns det ju inget övertryck i vevhuset! eller? Vevhusventilationen som skapar undertryck genom insuget ska ju ta hand om det eventuella övertryck som finns! Sen är det ju så att om man lyfter oljelocket så försvinner ju det eventuella undertryck som finns! Lägg lite celofanplast över oljepåfyllningen med motorn på tomgång! sugs den in så är allt OK! bubblar den utåt så är det nåt knas med vevhusventilerna som vi kollade på min bil! Eller så är det läckage i botten eller i styrningarna Eller? Vad tror du Paap? Rätt tänkt eller ? MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
svardska |
Men??? finns det inga andra "snillen" än mig i farten!? Wadel! ErikW! och alla ni andra ljushuvuden! K MVH k´sVärd It´s my way or the highway |
| Jag har just bytt både backventiler o vevhusventventiler,men jag har inget undertryck vid oljepåfyllningslocket,med plastmetoden. | |
| Jag har just bytt både backventiler o vevhusventventiler,men jag har inget undertryck vid oljepåfyllningslocket,med plastmetoden. | |
|
Jag har inte orkat ta reda på hur det verkligen fungerar , skall göra det framöver. har nämligen irriterat mig på att jag inte vet det i snart 1 års tid. har en bmw-pärm där det står. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
Paap Reeder |
Hej wadel! Jag fattar det inte heller och det irriterar mig. M30:ian stannar när man tar av oljepåfyllningslocket eller lyfter på oljestickan ....icke så på M70. Teori: .. antag att den släpper genom så mycket tryck genom ringarna ner i vevhuset att det går plus minus noll med undertrycket i plenum .... då finns vare sig under eller övertryck. Således: om man rycker slangarna in till plenum och pluggar T-rören samt vevhusvent....... så borde det således bli övertryck i motorn som kolvarna "arbetar ner" i vevhuset. Men så fungerar det inte på min i a f. MVH /// Paap R |
|
jag vet faktiskt inte , jag skall ta och läsa i pärmen jag har samt fråga en som arbetar med att renovera V-motorer. men om motorn dör när man lyfter på oljestickan eller så det kan inte vara en frisk motor. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
bara tillägga att om man funderar kring detta med tryck så bör man fundera in parametern med oljepumpen som pumpar en hel del nerifrån och upp till vevhuset. "There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.