|
|
|
|---|---|
|
Jag måste bara dela av mig mina intryck från första testet av min silverpil. Äntligen hittade bilen till en Autobahn. 2 pers, fullpackat i skuffen och nästan full tank. Inte dem bästa förhållanden skulle man kunna tro men hej, man är inte på Autobahn varje dag och det gällde se vad bilen går för. Ligger stadigt på 170 mellan Berlin och Lübeck, halvsol och 22 grader ute, rätt tomt på vägen. sneglar på tjejen i passagerarsättet och YESSS. Hon har slumrat lite. dags att testa vad besten går för. Trycker lätt på gaspedalen och mötts av omedelbar respons. varvnålen glider villigt uppåt, jag blir förvånad att vid sådana farter krävs det relativ få extra varv för att få bilen att åka fortare. Passerar 5000 RPM strax under 200km/h. Det är nu som kompressorn visar vad den går för. Minsta tryck med foten mötts av omedelbar respons från motorn. 230km/h. Är det här som BMW har satt som toppfart? hehe. 18-tummarna sitter som gjutna mot asfalten, varje kurva är en blandning av förtjusning och skräck. tänk om nån idiot i högerfilen får för sig att köra om i 130 just när jag passerar... Bilen känns nu lite nevös, den mycket direkta styrningen gör att man sitter helt spänd bakom ratten. jag är förvånad dock att bilen inte känns mer spårig än så. många hävdade att i farter över 200 känns z3an väldigt spårig. 250km/h nås vid dryga 6200. Hur mycket har jag kvar? Trafiken tätnar vågar jag trycka lite till? Jo, men visst, foten verkar leva sitt eget liv och det står 6500 RPM på mätaren samtidigt som hastighetsnålen glider förbi den fabriks graderade skalan och visar där 260 borde sitta. finns det mer kvar i motorn? vi närmar oss Lübeck och jag lättar på gasen, lägger mig på 220 och nollar bränsleförbrukningen på färddatorn Intressant vad är förbrukningen för det aktuella 220km/h. 2.1...Inte illa med tanke att dem sista 100 milen har genomsnittsförbrukningen legat på 9.2. Undrar vad den drog vid 6500RPM :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
| Vad kul att du drar ur henne lite ,, kul känsla! mycket skojj med z3an skall du han nu! | |
|
Vad kul att du drar ur henne lite ,, kul känsla! mycket skojj med z3an skall du han nu! "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Z3c 4 ever! Du har mail. Mvh Henrik |
|
|
Härligt att höra att det finns fler som gasar ;) Måste gått undan bra, synd att det inte finns autobahn i Sverige ;( |
|
|
Z3c: Önskar att jag kunde fått testa detsamma.. :-( Men Ni vet ju alla hur tråkig min bil var... Varför vänta tills tjejen somnat?? Provade iallafall 240 med det fladdrande monstret med vaken tjej. Spårigt blir det ju bara om vägen är full med spår och på autobahn saknas ju sånt elände tack och lov. De varnar ju tom för spårig väg när den ser ut som en nyrenoverad svensk motorväg... /Caspar Länk |
|
| har själv varit på semester med m coupen, går mkt stadigt och bra i högre hastigheter;) Härlig bil! | |
|
vill bara klargöra ett litet fel jag skrev om bränsleförbrukningen: vid 220km/h visade nollad färddator 20.1 liter/100km. Medans vid "turistkörning" var snitet 9.2 liter/100km mät under sista 1000km. Kollade även med nollad dator vid 150km/h och då låg det på 11.5 liter/100km samt vid 100km/h och då låg det på låga 8.7 Jag måste säga att jag är helt klart nöjd med dessa siffror. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| fasen vilken bra bil!!!!!billigt och bra med ett bra drag kan jag tänka mej!!!örn örn | |
|
börjar misstänka att min färdator kanske inte ger 100%-iga utslag. det kan diffa på så mycket som 10% på förbrukningen mot vad datorn visar har jag märkt...kan det bero på att orginal spridare är byta mot 25% storre oc datorn är inte omkalibrerad? eller borde inte sånt spela roll?? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.