AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
838

Kan man besikta en 320

32
112
325mannen
BMW 325IM-90 M TechII
Kan man besikta en 320 e30 med m20b25 motor... har sökt inlägg men inte hittat nåt svar så därför frågar jag här...
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Japp det kan man göra utan problem! SBP ser ingen skillnad mellan 2b20 och b25 motorn. Inte ens du lär göra det heller om du inte har ett helt otroligt ögonmått :) Insuget är det enda som är större på b25 motorn och som man kan se skillnad på om man är riktigt duktig.

Så det ska inte vara några problem alls! Bara köra på och besikta.

Mvh
Miche
Länk
Nja...

Teoretiskt sett så kan du definitivt inte besiktiga bilen med en 0,5 liter större och 41 hkr starkare motor.

I praktiken så är det dock mycket liten risk att motorbytet upptäcks vid en besiktning, eftersom motorerna, precis som "Skillz" skriver, ser i princip identiska ut.

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
32
112
325mannen
BMW 325IM-90 M TechII
varför skulle man inte teoretiskt sätt inte kunna besikta den med 41 hk mer?
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
För att bilen är registrerad med ett visst antal kw/hk och får inte överstiga orginal alldeles för mycket. That's the rules!

Mvh
Miche
Länk
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
jag skulle ALDRIG sätta i en större motor i min bil och ta risken att bli skuldsatt resten av livet om någonting händer...
ditt försäkringsbolag lär ju inte betala ut en krona om du krockar eller kör på någon, om dom märker att det sitter en större motor under huven....

klart det är roligt att trimma bilen osv.. men man får väll sätta en gräns någonstan.. (om bilen ska användas på svenska vägar)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ska man byta motor utan krav på registreringsbesiktning krävs att det är en likadan motor man byter till som satt original i bilen. I alla andra fall ska bilen registreras med den nya motorn, oavsett effekt...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.