|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag är nyfiken på hur insamlingen går till den nya servern...? Hoppas att det går bra och att det blir en riktigt kraftig burk! Simon | |
|
Insamlingen har gått över förväntan tycker jag. Hittills har vi fått in ca 21.000:-. Länken till insamlingen är tillfälligt ersatt med en "God Jul"-hälsning för närvarande, men finns fortfarande att läsa om på: Länk Jag har i mellandagarna börjat beställa delar till en ny server. Tyvärr finns inte alla delar hemma, så det kan ta några dagar innan allt finns hemma och därefter tar det några dagar tills allt är ihopskruvat och rullar. Det ser ut att bli en dual 1800 ghz med ca 1 gb internminne, vilket jag tror ska hålla ett tag. Exakt vad prislappen stannar på är lite oklart, men troligtvis runt 30.000:-, vilket innebär att BMWPower får skjuta till några tusenlappar från den ansträngda kassan, och så får jag kanske skjuta till några tusen ur egen ficka i värsta fall. Om alla delar har kommit under nästa vecka så kanske bytet kan ske redan under den veckan med lite tur. Tommie, BMWPower |
|
|
En Dual P4 då antar jag...eller en Xeon 4? De nya moderkortskretsarna till AMD:S Athlon MP är väl på G med som jag har förstått det. Hursomhelst kommer uppgraderingen att göra mycket stor skillnad mot dagens maskin. Kul att det verkar ha gått så bra med insamlingen och att det fortfarande tickar in lite pengar. Simon |
|
|
Jag uttryckte mig lite slarvigt. Dual Athlon MP 1800+ är det. Tommie, BMWPower |
|
|
Bra...den verkar vara den snabbaste processorn för dubbelprocessorer enl tomshardware. Simon |
|
|
Heh, tänkte väl.. 1800 gigahertz verkade bara lite för bra :) btw, Athlons 1800+ är inte 1800 Mhz, utan motsvarar (enligt dom) en Intel på 1800 mhz.. den går i själva verket på typ 1600Mhz eller nåt (är inte säker på exaktheten där) :) |
|
| Jag vet. Det var därför jag sa att jag uttryckte mig lite slarvigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.