|
|
|
|---|---|
|
Stod och luftade bilen igår efter att ha fått igång den riktigt igen... Men drog av den lilla luftningskruven gjord av plast... Vart kan man köpa dessa? Bmw i stan har semesterstängt:((( Vet nån vart det kan finnas mer på för ställen? är det bara bmworginal som gäller här eller? | |
|
Ja- det är BMW original som gäller. Ring runt och kolla... Det framgår lite dåligt Var du bor. alfatok.... |
|
| Ring till en annan BMW handlare och fråga. De brukar kunna skicka en sån liten detalj med vanligt brev. | |
| Den borde heta 17 11 1712 788 i ETKn | |
| Ringde ner till gbg och upp till borås idag och dom var väldigt lipiga när det gäller att skicka saker...*suck* får åka 10 mil för att köpa en liten skruv som kostar 25 kr..:/// Imorgon ska bilen ut och åka iaf efter en månads reparation:)) | |
|
Fick köra 6 mil för denna nippel. Numera så drar jag försiktigt |
|
|
Jag hatar verkligen den där skruven!. Först drog jag av den och efter att ha åkt 10 mil för att köpa en ny så sköt den iväg och jag hittade den aldrig mer... Så imorrn blir det till att åka ytterligare 10mil igen och köpa 3st? istället för 1st:P... Så i slutändan har skruvjäveln kostat circus 250kr i runda slängar..::P |
|
| Sköt iväg!? Hur luftar du? | |
|
Jag låter motorn gå upp i arbetstemperatur och sedan öppnar jag luftningsskruvarna (med bilen upphissad i fronten) som jag har förstått det så kan man väl inte öppna luftningsskruven på kylen helt och hållet vilket jag heller inte gjorde utan lät det bara strömma ut ångor (luft) där... iaf och när vi sedan skulle torka rent så sköt skruven iväg och vi hittade den inte mer iaf:P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.