|
|
|
|---|---|
|
Någon mer än jag som tröttnat på att alltid se spamannonserna, "5 i rad", med 40 minuters intervall från däck & fälg firmorna? | |
|
Jag har kört detta spamfiltret i några månader ---> Länk Funkar kanon! Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Tack för tipset Micke, men jag har inte problem med e-mailen. Det jag syftar på är detta forums annonsdel där däckfirmor envisas med att skicka in annonser i parti och minut. |
|
|
En mer korrekt datanörd-benämning på detta symptom är flooding, snarare än spamning. Jag håller dock med dig, det är rysligt irriterande! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Aha, det var så du menade, sorry. Kan bara instämma, det är lika irriterande som att få massa mail... Att dessutom denna får vara kvar är för mig en gåta! Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Micke, Den har raderats en gång, men kom tillbaks lika snabbt igen. Positivt är iaf att Autopower tjänar en slant varje gång han lägger in annonsen, vilket alltså tyvärr inte är fallet med däck/fälg-floodarna! Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Crew borde kanske ta 40-50 spänn för "delar säljes" för att få bort massa onödigt. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Samtidigt vore det synd om det börjar kosta pengar att annonsera ut smågrejor för några tior som blivit över men som någon annan kan ha nytta av. Kanske går att lösa på annat sätt. De som uppenbarligen driver professionell handel borde ju kunna betala för sig. **** Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Ja, dessa förb**e däck/fälg-försäljare har fått mig att sluta kolla på Säljes, för det övriga som finns drunknar ju i denna våg, som ju dessutom är från en "seriös" (kanske inte ändå?) firma. "Allting går att sälja med mördande reklam", eller hur var det nu man sa. Trist är det iaf. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Håller med. Det hör inte hemma där. Om Crew:et promt vill tillåta det borde det åtminstone stå "HANDLARE" invid så man vet. |
|
|
En lösning kan ju vara att företag för betala för annonsen, dock kan det ju alltid kringgås med bulvaner. Dock märker man då tydligt vilka firmor som är seriösa. Håller med Mats E om att ta betalt för en annons där priset på det utannonserade inte överstiger 25:- känns löjligt, bättre då att låta någon annan få användning av din samling utslitna check-kontrollknappar. Kalle > Flooding är när man dränker en användares dator med information tills den kroknar; Korrekt benämning är spam vilket är då tex. en mailbox eller ett forum utsätts för stora mängder reklam eller meddelande med lika eller samma innebörd. -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Vill förtydliga mitt inlägg lite: jag har alltså inget mot att firmor i sig annonserar, men det får vara med måtta. Kanske kan en firma som annonserar få en speciell notering på något sätt, så att man (om man vill) kan sortera bort dessa, eller enbart kolla firmor. Kanske även skulle funka på bil-avdelningen, där några firmor verkar hålla till. Dock med lite finess där! Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Företagen som jag tror att ni talar om betalar redan. Det framgår av annonsinformationen om det är en betalande företagsannonsör som lagt in annonsen. I de fall de inte bannerannonserar så kan det bero på att de saknar hemsida att länka till. Det kan säkert finnas några företag som reklamannonserar, men vi försöker att löpande kontakta dessa företag. Jag kan även passa på att förtydliga vad som gäller för annonsering. Det är tillåtet både för privatpersoner och företag att annonsera enskilda delar, normalt sett begagnade. Däremot är det inte tillåtet för företag att lägga ut reklam i form av annonser för tjänster eller produkter - såvida företaget inte betalar. Men det framgår alltså av annonsen om det är en betalande företagsannonsör. Så den där markeringen på annonserna som efterfrågats i inlägg ovan finns alltså redan. En rapportera-funktion för annonserna är förresten också på gång. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
Sedär, ta en kik på säljes, så dök det upp en annons igen.......suck. |
|
|
Har blivit irriterad ett par ggr jag med på det där.. Mvh Per |
|
|
Tommie>> Visst står det att det är en betalande företagsannons. Men det ser man först när man gått in i själva annonen, något man kanske skulle vilja kunna undvika. Mvh |
|
|
Kanske en egen annons kategori - Företags annonser? Älskar BMW.. |
|
|
Desperatare däckskrängare får man leta efter !!!! man ruttnar juh.... |
|
cane |
Mitt förslag är helt enkelt en underkategori för delar säljes, dvs däck & fälg. Däck och fälg är överrepresenterat både från privat personer och företag, och det gör det oöverskådligt om man letar nåt annat. Visst kan man söka, men ibland vill man bara spana och se om nåt roligt dykt upp... Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.