AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.394

320i Coupe -93 bara dör. Har inte en susning om vad, nån som känner igen detta?

Li
48
Lime82
320i Coupe -93
Hej!

Jag har en BMW 320i Coupe från 1993 som jag fått problem med.
Bilen bara dör!

Funkat hur bra som hellst fram tills nu. Från kallstart kan bilen gå i ca 10-15 min sen lägger den bara av. -Inga konstiga ljud, vibbar eller andra felsignalen. Den bara dör som om man vred tillbaka nyckel.

Elfel? -Troligen. Men vart ska man börja leta??? Någon som känner igen detta?

Alla svar är välkomna!

MVH
Emil
Fr
135
Fre4k
E46 330T M -02
E36 325C -92
Tar det alltid 10-15minuter innan den dör? Gnista efter det?
Surrar soppapumpen? Tryck i bränsleslangarna?

Börja med att kolla upp dessa saker!

I verkligheten är jag perfekt, men det är sällan jag är där.
Li
48
Lime82
320i Coupe -93
Japp allt fungerar som det ska efter den dör. -Förutom att det går fortare och fortare varje gång man startar den innan den dör igen. När den är kall går den som längst och när den är helt varm vill den knappt alls.

Gnista, pump tryck - JA, JA, JA

I'm beat.

// Emil
og
21
oggy
328 coupé -95
garanterat vevaxelgivaren! Har haft samma bekymmer
Li
48
Lime82
320i Coupe -93
Vevaxelgivaren??? Ok den sitter? Hur byter man den? Vad kostar det? BTW har bokat tid hos El & Disel som ska titta på bilen...

// Emil
Li
48
Lime82
320i Coupe -93
Jaha, någon driver med mig.
När biljäveln väl kom till El & Diesel så fungerade den perfekt!
Inga konstiga stopp. Inga konstiga saker alls utan "den går som en klocka" sa killen.

Så nu ska den hämtas. Hoppas att den inte stannar någon mer gång utan att det bara var ett spökfel, fukt kanske???

Ska åka till BMW och göra det där diagnos-testet. Vad hette det nu igen?
Kan någon svara?

// Emil
stefannorr
DIS test menar du?
Li
48
Lime82
320i Coupe -93
DIS ja! Så hette det!

Jag fick en fråga om jag kollat krocksäkringen/relät. Ibland ger de upp och då kan den börja spöka. Dvs stänger av bensinpumpen så att ifall man då krockar så pumpas det inte fram någe mer bensin.

Är det någon som tror på denna teori? Upptäcker man ett sånt fel med en DIS koll?

-Vill ju inte få stop mitt på Nynäsvägen i rusningstrafiken.

// Emil
Vy
119
Vyper
325i Sedan -05
Jag är på Oggys linje, min ryckte som ett svin ju varmare det blev.. Ställa bilen vid en mack = ojämn gång i motor..

Det enda DIS testet sade var vevaxelgivare felaktig.. TIPS!! Försök INTE att göra märken med mejsel om du inte får loss skruven det kan resultera i att man slår av HÅLLAREN som den sitter på och där bakom är kamkedjan.. c:a precis under 9000 att byta den kåpan o jobb på BMW Aukt verkstad.
vi
12
viola
BMW M5 -92 BMW 318i -02
Absolut vevaxelgivare och kamaxelgivaren, har precis hämtat min bil på BMW. Det var 3 givare som det var fel på, det kostade med felsökningen och arbete 5.700:-

viola
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.