AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
516

Urkopplingsbar DSC ?

Även om jag kopplar ur DSC'n så upplever jag att det finns nått strypsystem igång!

Är det riktigt halt vill jag köra utan datorhjälp, men jag kan inte sladda runt som vanligt alltså.

Är det så att jag bara kopplar ur en del av datorhjälpen när jag slår av DSC'n?

Mulle
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Vet inte om dsc:n är integrerad i i asc+t eftersom jag inte har det, men annars är det ju asc+t:n som styr antispinn, och denna är ju urkopplingsbar genom knappen under kliman.
Jag upplevde samma sak på en bil med DSC, dvs trots att DSC-knappen var intrycket (urkopplad) så gick det inte att spinna speciellt mycket. Trist (men säkert iof).
Soton
Tror att asc har koll då man kopplar ur DSC. Dom samarbetar ju som sagt...
Annars så kan det vara CBC som gripit in. Det händer ju bara i kurvor dock...

7 st fabriksnya BMW på 10 år! Nr 8 kommer i februari!
ch
212
chris
330 coupé -02
På min BMW finns det så att säga två steg.
När jag trycker på DCS knappen en gång tänds den gula lampan meller klockorna, håller jag däremot in DSC knappen lite längre tänds även en gul lampa för handbromsen och då kan man börja njuta.
Soton
Perkelä, det visste jag icke!!!
Nu jäklar ska vi ut och åka med baken till höger om passagerarsätet...BMWns alltså!

7 st fabriksnya BMW på 10 år! Nr 8 kommer i februari!
Si
70
SiggeL
330i e90 -05
Undrar om det fungerar olika på 5 serien och 3 serien.
På 5:an tror jag att man kopplar ur båda medan man kan koppla ur dem separat på 3 serien.

/S
Tack Chris! Ska kolla i mårgån.

Håller inte med dej, Nils-Olof, att det är säkert. I bland vill man ha full koll själv. Att försätta bilen i ställ för att komma runt på ett knicksitt ställe är ibland det säkraste. Då vill jag inte att bilen ska prutta till mitt i kurvan. (Det var enda möjligheten att komma upp från farsans garage i helgen då kurvan genast följs av uppförsbacke och ordentligt med fart från början är enda sättet att komma upp)

Mulle
bes51659: Det är förvisso sant men det är svårt att veta det i förväg, dvs vid vilket tillfälle man skulle ha större utbyte av "manuell" gas. Men visst är det roligare! Bra att den är urkopplingsbar i vilket fall.
Jorå, funka precis som på din bil, chris. Yippyjahoohurra!!

Nils-Olof->
Just precis det är så jobbigt. När man skulle vilja koppla ur den är det inte läge att börja fingra efter en knapp som skall hållas inne 5s. När jag behöft koppla ur den har jag hållt på att understyra mej in i nånn snödriva som ett litet kast med bakvagnet fixat lätt. Det skulle finnas en panik knapp! Men som sagt, man får vara glad för att det finns någon knapp alls.

Mulle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.