|
|
|
|---|---|
|
Visst skulle det passa med en cab och en coupe på 5-serien, undrar varför inte Bmw satsat på denna serie? Mercedes har haft coupe och cab på E-klassen men icke på C-klassen, tvärtom på BMW!!! | |
|
Va? Det finns väl ingen MB Coupé / Cab baserad på E-klassen? Det fanns i början på 90-talet...men det är väl inte relevant idag :) Tycker att det räcker alldeles utmärkt med 3- seriens coupémodell samt 6- serien. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Visst finns det cab och coupe baserad på 5-serien! Den kallas 6-serien! Precis som Kalle skriver är Mercedes CLK baserad på C-kassen till skillnad från ca 1970-1997 då coupen - och from 1992 även cab - hade E-klasse bas. Mvh |
|
|
Kalle: Mercedes har en coupé-version av E-klassen på G: Mercedes CLS som kommer inom kort. Visserligen ingen äkta sportcoupé men väl en fyrdörrars coupé, som Mercedes kallar det. Det verkar vara trendigt just nu med fyrdörrars coupékarosser á la Mazda RX-8. Såg f.ö. i senaste Teknikens Värld att även nästa Jaguar XK8 mesd största sannolikhet blir fyrdörrars. MVH |
|
|
bmw_chrille, Håller inte med riktigt. En coupé ÄR tvådörrars. Har bilen fyra dörrar är det ingen coupé, sen må den ha hur välvd taklinje som helst. Mazda RX8 är ett gränsfall, eftersom dess bakdörrar är av en så speciell konstruktion, och inte går att öppna utan att förardörren öppnats. MB CLS tycker jag man kan beskriva som en hybrid mellan E-Klass, S-Klass och CLK - En TOTALT onödig modell, dessutom fulare än både E och S, men åtminstone lite snyggare än CLK. Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
|
Kalle: Vad en coupé är egentligen och om den måste vara tvådörrars vågar jag inte ge mig på, men för mig är en coupé antingen en komfortabel GT-coupé (som för mig gärna får vara slank i linjeföringen, rymlig och fyrdörrars). Men en riktig sportcoupé som t ex kommande 4-serien eller CLK kan absolut inte vara fyrdörrars. Då skulle den hamna alldeles för nära 3-serien och C-klassen både i fråga om pris och design. Håller med om att CLS inte är så snygg och känns en smula onödig i MB:s modellprogram. Men MB kallar den för en coupé iaf... Men någon form av "cross-over" vore nog en bättre benämning kanske? MVH |
|
|
Vad jag menade var att jag ville gärna ha renodlad coupe och cab på 5-serien. inte på 6-serien. Tror att det skulle passa ypperligt fint på 5-serien. Håller ni inte med? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.