|
|
|
|---|---|
|
det går bra att dra upp till 5000rpm men sedan så vete faan va som händer... dom ska ju varva bra mycke mer men ja fattar inte va som kan va fel..? kan det va något me bränslet..? typ högt/lågt tryck eller nått annat..? MvH//Danne | |
|
Meen, ä de inte broder som har problem? =) Har ju själv samma symptom som dig, om än inte lika tydliga. Så om du får reda på va som kan va fel så meddela gärna mig också. |
|
|
Går motorn som den skall i övrigt? Tickar/knackar den ljudligt? Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| Hmm hade samma fel på min golf, men den dog efter 3500v/min. Var fel på lambdan, ny sådan samt luft/oljefilter så gick den "bra" igen. Vet dock inte om en E28 520 har lambda | |
|
jo den går fin fint..=) inge knack eller så...!! det ända som är att det är jävlit svår startad när den är varm.. den blir typ sur.. tror at det är spridarna som läcker...=/ men vid 5000rpm så äre stopp.. ibland tidigare.. nej dom har ingen lambda... |
|
| Kolla så du inte har en varvtalsregulator inbyggd i rotorn. Ska sitta original på BMW 520 och om den är paj så händer detta. | |
|
Ibland kan stopp eller dvs igensatt avgassystem orsaka detta fel tex att instatsen i avgassystemet lossnat eller bitar från den främre instatsen i dämparen lossnar och sättersig i den bakre. /J - Livet börjar efter 250 km/h - |
|
| Kolla tändningen! | |
| okej inget problem me avgasen tändnigen mm ja kan tänkas men nu skippar ja det hela lyfter ner en fin fin 2,5 liters på lördag så..=) hehe | |
|
Jag skulle iaf byta fördelarlock och rotor , så går nog bilen bra sen..... Billy B-10 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.