AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.212

Nytt sätt att polera fälgar!

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Satt på varandan mitt i natten för att jag inte orkade somna, satt i mörket och bara lyssnade på natten, plötsligt hör jag något nedanför utanför garaget, där bilen står parkerad. Två st yngligar tittar på min bil och börjar greja med fälgarna.

Smyger in och hämtar "brännbollsträet" under sängen. Ringer min vän som är väktare och säger att det är någon på min bil. Han är i närheten då han jobbade och kommer med hunden. Springar ut och tar dem bakvägen. (finns bara en väg ut och från garagetinfarten) ställer mig bakom bilen och dem försöker alltså ta mina emblem. Och är precis klara då jag säger "Hej!" dem skvätter till lite och reser sig upp och min vän kommer precis till platsen och lyser upp dem med bilen.

Dem börjar vara kaxiga och hotfulla, en smäll på den enas fot med baseball träet lugnar dem och de är snälla som lamm. Min vän undrar om inte ett lämligt straff skulle vara att putsa och vaxa fälgarna. Tycker idén låter bizarr men okej. Eftersom polisen verkar strunta i sånt här förklarade min vän så måste någon lära dem vett och etikett. Min vän som är nästan 2 meter lång pratar med dem medans hunden skäller som en galning, han säger:

Ni har två alternativ nu grabbbar, 1: Ni kan nu spring och hunden kommer få lite kvällsmotions. Eller så kan ni under 30 minuter tvätta min väns fälgar. Dem väljer att tvätta fälgarna.

Går in i garaget och hämtar två stolar och lite vatten med en svamp, samt vax och polerdukar. Dem börjar gnugg och vi sätter oss bakom bilen så vi kan se dem. Jag, hunden och min vän sitter där framför min väns bil strålkastare och skrattar förnedrande samtidigt som jag slår påken i handflatan. Efter 30 minuter är det hela klart och dem får gå genom att svära på sina systrars heliga att dem aldrig mera kommer att själa igen.

Nu står bilen inne i garaget. Undra om dem kommer tillbaka för hämd? Nu kommer säkert någon gnälla på tänk vad som kunde hända bla bla... men i stundens hetta tänker man inte. Hade lätt kunnat slå av benet på någon av dem och tagit mitt straff. Om ingen kan lära dem vett och etikett kan säkert MR PÅK lära dem ett och annat, svårt att springa med krykor, eller i rullstol, för hade man tagit ett ben kan man ju lika gärna kunnat göra det ordenligt och ta båda. TVI!

Mitt tips är alltså eftersom det är ett fredlöst land vi lever i. Använd tjuvarna till något nytta. Sorry för det långa utläget!

Mvh
Kristian
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Fy fan va bra gjort! Hoppas dom lärde sig av det där =)

Om dom kommer tillbaka så använd baseball träet ordentligt ; )
Haha, tack för detta inlägget, det förgyllde min afton! :D

Fy tusan så helrätt! Kan bara föreställa mig deras miner...
Det var väl bra att de fick göra nån nytta, förhoppningsvis har de lärt sig en läxa och håller sig undan från andras saker. Tror knappast de kommer störa dig mer. Men för att vara på den säkra sidan, kan det ju vara bra att ha brännbollsträet liggandes framme ;)

Tummen upp!

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Känns att man kanske var lite väl hård mot dem då nya emblem kostar ca 400 SEK på BMW. Men av princip skäl blev jag väldigt arg, hade dem sagt direkt att dem skulle ångrate sig. Så hade man nog inte gjort nått. Men deras korkade kaxighet gjorde att man tände till.

Mr påk har legat under sängen i många år. Förrästen har MR påk varit ute och jagat förr. Vaknade av ett jävla dunkade utanför på gatan, två legister gick gatan upp och sparkade in bildörrar. Jagade dem ca 200 meter men orkade inte med tempot "dålig kondis" på den tiden. Idag springar jag 2 gångar i veckan 1 mil. Godegud hoppas ingen gör likadant. Men det är väl bara att säga att man är sjuk eller?

Man ska inte använda våld, är absolut inte våldsbenägen.
Mvh
Kristian
Visa användare
482
Dmi
850i/6 -91
523iM -00
X3 3.0d -05
2800csa -70
Alf_VON_Sil:
Du är numer officiellt min största hjälte!

Helt klockrent straff, oblodigt och kanske de små ligisterna lärde sig att inte fingra på andras bilar.

/Fredrik
Gu
195
Gumpy
330 -01
Underbar läsning, satte ett leende på mina läppar resten av den här dagen.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
FY FAN vad bra gjort! Underbart! Härligt!

Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Hahahaha vilket drömscenario. Bra gjort.

___

En, men en BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.