AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
582

Framtida BMW modeller/Koncept

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Länk här: Länk

Helt klar intressant kombi lösning när det gäller "the space shuttle", M6an har 550 hästar och något som är betydligt större än 7-serien och ser ut att lira i Rolls Royce klass?
Hoppas AMS har fel...de där photoshop-spekulationerna såg inte allt för lovande ut i mina ögon :-/

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Verkar konstigt att M6 skall ha mer effekt än M5an. Möjligtvis om det vore en M6 CSL? Photoshopparna ser lite konstiga ut men tekniken är nog spännande :)
Njae, att M6 kommer ha ännu lite mer effekt än M5 stämmer bra mot vad jag hört på annat håll, den ska ju upp "i ringen" mot CL- och SL65 AMG även om karaktären är helt annorlunda. Den extra effekten borde rimligtvis utvinnas genom större cylindervolym, annars blir effekten per liter helt galen :D

E90 ser också MYCKET lovande ut!

Jag hoppas av hela mitt hjärta att BMW inte bygger den där "Raumfunktionale Koncept" (känns som en ripoff på MB GST), att nästa generations sjua INTE ser ut som den där ålen på fyra hjul, och att ettserien i touringutförande får en rejäl portion egen karaktär jämfört med standardmodellen :))

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
I Teknikens Värld 14/2004 klargjorde BMW:s utvecklingschef Burkhard Goeschel att BMW planerar två "högbyggda" modeller som, om allt går enligt planerna, ska finnas på marknaden 2007. Modellerna baseras på 5-serien och karosstypen kallas för RFK (Raum Funktionales Konzept ="Funktionellt utrymningskoncept").

Burkhard Goeschel betonar att BMW inte skulle kalla bilen för MPV och att en högbyggd BMW måste ha roliga köregenskaper, som X-modellerna.

Jag tycker personligen att det hela verkar väldigt intressant. Bilvärlden ser helt annorlunda ut nu än för några år sedan. Inte bara BMW, utan nästan alla biltillverkare, vågar ta ut svängarna och ge sig på allt djärvare och radikalare koncept. BMWhar ett så enormt starkt varumärke att ett "högbygge" knappast skulle skada deras image. Det skulle bara ge större marknadsandelar och mer klirr i kassan.

MVH
"Funktionellt utrymmeskoncept" skulle det vara! :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.