|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en underlig funktion (som jag inte fattar hur det hänger ihop!). =) Det är så att om jag har ljuset avslaget och stereon på så är bakgrunden på stereodisplayen grön och texten svart, men om jag däremot drar på lyset så är bakgrunden svart och texten grön. Någon annan som varit med om detta underliga fenomen - och som kanske kan förklara varför i helskotta BMW orkat lyfta i denna option? =) | |
|
Tjaa, det verkar väl inte helt orimligt att stereon ifråga "lyser" mindre när texten är grön och bakgrunden svart? Mer lämpligt att ha på natten alltså. Min stereo, Alpine förvisso, tonar också ner displayen när ljuset slås på. |
|
| Jamen det har väl jag också hajjat, men det var ju inte riktigt ett svar på den frågan som jag ställde... | |
|
Grön text....ingen BMW-stereo va? Troligen har stereon ingång för instrumentbelysning och anpassar sig efter den. Skulle tro att din stereo har så kallad dag- och nattdisplay. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
JVC KD-LH3110 Men jag hittade då ingen avvikande kabel när jag installerade stereon. Rätt märkligt... =) |
|
|
Heh, jag svarade visst inte på frågan.. :) Allt är såklart beroende av "ljuskabeln" som sitter där bak i stereohärvan. Glömde visst bort den i berättarivern.. Det är nog en orange kabel, det var iaf vad jag hittade i min bil. |
|
|
Det stämmer faktiskt..! Hehe. Var tvungen att kolla det där igår kväll. Hmm, att man kan vara så ouppmärksam när man installerar grejor gör ju så att man blir nervös. |
|
|
Rätt vanligt på lite nyare stereomodeller med dag/nattfunktion i displayen. Ingången från i-ljuskabeln i kabelstammen brukar även användas till att tända panelbelysningen i stereon, även när den är avstängd, precis som andra knappar och reglage i bilen. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.