|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
nån som har nåt tips.. för snart brinner fanskapet upp.problemet är att den vinglar å svänger av sig själv mest är de när de e kallt ute..har gjort följande:bytt alla stag å leder och bussningar i framvagnen.spänt styrsnäckan + dragit åt muttern på rattstången ,bytt silentblock,tredje uppsättningen fälgar å däck är utprovade, fyrhjulsinställning e gjord värdena var bra, bytt bromsskivor å klossar oken verkar funka som dom ska, bilen har nu gått 18000mil å är vinligare än min saab v4 från 68, ska de vara så? | |
|
Nä så ska det inte vara. Men ngn lösning på problemet vet jag inte, men jag vet att en Bmw från -95 ska ligga bättre på vägen än en V4. --- He ä ba å gas |
|
| Stötdämpare kanske ??? som läcker ? | |
|
nä glömde å skriva de men stötdämpare å fjädrar e också bytt |
|
|
har den varit krockad någon gång? när en bil har varit med om en smäll så kan punktsvetsningar lossna lite här och där med påföljd att karossen blir mjukare och bilen kan bli mer instabil på vägen. ex infästningarna till en hjulupphängning kan bli mjukare. Efter en kollision. Det är långsökt men faktum kvarstår att det inte är första bilen som har fått detta symtom i sådana fall. Lycka till |
|
|
jo verkar så för vänster farmskärm är omlackad. kan man få uppgifter om att bilen varit krockad nånstans? testade ringa försäkringsbolaget men dom sa att dom inte sparade såna uppgifter. |
|
| Om bilen är importerad så ska det synas i Fahrzugsbrief. (Tyska registreringsbeviset.) | |
|
nä de går inte heller för den e svensksåld |
|
|
Du har iofs redan tajtat till styrsnäckan, men frågan är om du fick till den så pass mycket att den inte glappar alls...? Jag har också bytt casterstag, tvärstag och styrleder men har fortfarande glapp i styrsnäckan vilket får till följd att bilen spårar väldigt lätt på spårig väg. Däckena styr själv helt enkelt en bit och jag får parera tillbaka med ratten ibland. ett annat alternativ kan ju vara att du tajtat till styrsnäckan för hårt och att styrningen inte längre är så smidig, att det blir trög i vissa lägen menar jag...? Mvh Jögge |
|
|
ja ett litet glapp är de ju. men om jag ska få bort hela glappet så blir den tungstyrd. har testat lite fram å tillbaks. men de konstiga är ju att den e som värst när den är kall på morgonen. ja funderade om de finns några ventiler i styrservon som kan spöka.. |
|
| Är det nivåreglering på din bil? Det kan ju vara den som krånglar? | |
|
jo de sitter aut nivåreglering på den. ja såg att den läcker lite vars givaren sitter. men undra om de kan inverka. hur är annars bakvagns bussningarna till länkarmarna brukar dom börja glappa på en så ny bil? |
|
|
Det står du provat lite olika däck&fälgar. Har du provat olika dimensioner/storlekar då? Olika märke på däcken? Frilansare Micke Olsson bytte ju däck på sin förra sommaren var det väl, och han fick till en början en bil som gick som en ål på vägen. Nya däck av annat fabrikat o bilen var som förr. Men det har du väl redan provat... Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
jo jag har testat orginal fälgar med 15"pirelli däck , polarns 17" med f1 däck. å dom som sitter på nu e nya 18"bridstone. så de verkar mysko om alla dom skulle vara lika vingliga |
|
| Hur långt har bilen gått? Visst kan Silentblocken (bakvagnsbussningarna) bli dåliga även på -95:or. Nivåregleringen påverkar väghållningen mycket! Se över den. Det kan vara en dämpare som läcker så den är mjukare än på andra sidan vilket resulterar i dålig väghållning. | |
|
den har gått 18000mil..silentblocken e bytt. men ja ska krypa under å kika på stötdämparna om dom verkar blöta. |
|
|
har du provat att smörja upp pingjong drevet med kvarn fett side_burns |
|
| Har du löst problemet? | |
|
bmw mange: Nästa steg är väl att byta länkarmarna bak om du inte gjort det redan... Mvh |
|
| nä har inte bytt annat än silentblock bak..den vinglar å far ännu men man börjar ju bli van.tänkte gå igenom bakvagnen nu under hösten så man får se om de e något som glappar. | |
| Har du Servotronic? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.