|
|
|
|---|---|
|
jag får inte tändningen att funka riktigt på mitt e6k ! Jag kör med orig triggergivare och wastefire med ett trippelsteg. Gnistorna kommer lite hursomhelst, och den smäller å poffar bara ! jag har ett motsånd på 2,4 ohm på den gula kabeln till triggergivaren , och är det nån som vet exakt hur man ska koppla givaren till haltech ! ska prova att sätta dit 3 st vanliga moduler/tändsteg imorgon å prova. Så är det nån som vet hur det ska kopplas ? Har försökt fått igång den i en vecka nu, så jag börjar bli trött på skiten nu ! MVH/Niklas min bil:Länk | |
| jag tror det ska vara gul triggerkabel till röd haltechkabel och svart triggerkabel till gul haltech kabel.. skärmen behövs inte. om jag inte minns helt fel | |
|
ok ! Och motståndet ska sitta på den gula triggerkabeln ? MVH/NIklas min bil:Länk |
|
| jepp | |
|
kan ha provat den varianten, men ska kolla imån . Annars tror jag det är tändsteget ? Varvtalet i haltech hoppar allt ifrån 120 rpm till 800 rpm på starten ! min bil:Länk |
|
|
Nej då är de triggern inte tändsteget! Har för mig de är som hägglund säger. Prova att koppla så |
|
| Jag hade samma problem baktände hela tiden. Kabeln som går till halgivren måste vara en jordad. Annars får du prova byta halgivare man kan tydligen ha sönder den om man kopplar fel. | |
|
Äntligen !! Bytte givare till triggern idag , sen hoppade den igång utan problem . Går lite surt , ca 5 liter soppa på 10 min torrvarvning ! Tack för hjälpen ! MVH/Niklas min bil:Länk |
|
|
sikko: vilken kabel ska vara jordad ? är det skärmen du menar ? min bil:Länk |
|
| Ja precis den ska vara skärmad och jordad till boxens jord så långt från batteriet som möjligt. | |
|
det är så jag har nu, men skärmen på haltechkabeln? -ska man låta den vara ? jag fattar inte vad som kan va fel, har ett 2,4 kohm:s motstånd på den gula, och stadig signal, men den vägrar starta ! Tändmodulen blir även het när man har tändningen på, det blev den inte när motorn gick ! Har trippelkollat alla kopplingar och jag har inte ändrat någonting ! Håller på att bli galen på bilen nu, man vill ju ut å åka lite innan vintern ! min bil:Länk |
|
|
Tjena! Jag har liknande problem som dig niklas, vad va de som va fel och på vilka kablar ska man koppla haltechet till givaren? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.