|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger vilken växel använder ni mest under en någorlunda trafikerad körning? Det jag märkt är att jag använder mest 3:an. Det kanske beror på att Karlstad inte är så stor:) men jag märker på ekonomimätaren att det verkar billigare och köra med 3:ans växel än 4:an exempelvis. Dessutom beror det kanske på bil till bil, jag har har kört med 320 eller 318 med 4:an i statskörning och det verkade fungera bra, men med 535, 325 elle 323 så känns 4:an för mycket i stan. Visst kör jag även på 4:an och 5:an när möjligheten finns, men 3:an verkar ändå vara det bästa alternativet. Vilken växel använder ni mest i täta statskörningar? ------ Länk Länk | |
| D | |
|
:)) ------ Länk Länk |
|
| Härligt att du förstod att jag skämtade men jag kunde inte låta bli. :) | |
|
Ni "Automatister" är outsiders här tyvärr, men ok "D" får väl räknas som 3:an då.:) ------ Länk Länk |
|
|
Kör man i eller genom Stockholm kan man tyvärr inte använda mer än ettan eller tvåan. ___ "Lorem ipsum dolor sit amet ..." |
|
|
i 50km/h blire 4:an och 30 ja då läggs 3:an i! =) B-M-W |
|
|
Beror ju helt på vilken stad och hur mycket trafik. Men jag kör nästan uteslutande på 3:an. Det går ju utmärkt med våra fina 6:or att krypa runt gatuhörnen och rondeller på 3:an. Förutsatt att det inte är trafikstopp. Så fort farten är över 40 km/h och ser ut att vara så ett tag framöver kastar jag i 4:an. Går ju perfekt! |
|
| Upp till 40-45 ligger jag i 2 över det slänger jag i 3 an.. | |
|
Stockholm = 1:an ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Varm motor = D+S :-DD Mvh, Kalle _____ Min E34: Länk |
|
| Beror som sagt på trafik och vilken bil man kör. Min 535 så är det nog oftast 3:an som är i kanske ibland 4:an. | |
| Mest 3:an, flyter det på blir det 5:an | |
|
jag kör på 5an i 50 oftast MVH // Harris Bilder på Bilen: Länk |
|
| Det blir mest 3:an | |
|
Undrar om det är bra för motorn att köra på tvåan hela tiden eller 5:an i bara 50? ------ Länk Länk |
|
|
Mycket trafik, 2:an. Flyter det på, 4:an.. MVH / Jacob |
|
| Brukar nog bli mest utav 3:an. | |
|
typ bara 2an //Svebba - Jag är schnell ! |
|
| 3 funkar i hela stan... då har man bra kraft överallt typ och behöver inte bry sig om att växla om de inte tar stopp. | |
|
1, 2, 3 och sen 5 om trafiken flyter iväg fint, 1, 2 och sen fyra om det är tjockare. Max ett par billängder på ettan, sen uppåt bland växlarna. Är det flyt i rondeller och korsningar går jag ner på trean, sen femman igen, är det grötigare tvåan till fyran. Sparar jobb och bränsle med lite feeling. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.