|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
sebbe_bmw |
Visst är jag nöjd med förbrukningen... Kunde ju givetvis gått snålare men det är min högerfot som är lite tung... Kör väldigt mkt i Tyskland ( är där nu )...När jag tankade i går visade färddatorn 1.46 och det är ju förhållandevis bra med tanke på körningen under den tanken... Sebbe |
|
har bmw 525 24v har legat på 0.85 vid långkörning och litern om man kör i stan. bmw 24v |
|
jannem5 |
Jag måste säga att det verkar vara väldigt olika förbr. på olika bilar fast det är lika modell.Själv åkte jag med min 525i-88 på 0,69 L/mil vid jävl... lugn landsvägskörning mellan Skutskär & Uppsala plus att det blev lite i Uppsala stad.Jag hade då tankat fullt hemma,nollat trippmätarn och tankat full hemma igen. Miniräknaren sa 0,69! Samma resa med 740 E38 med 20" hjul (går väldigt tungt) blev 0,93... |
|
Hej Har presic köpt 523 97 och jag blev förvånade över bränsleförbrukningen.0,7l/ milen det är otroligt när min 318is drog när litern Mycket imponerad av E39 eftersom första gången jag kör en 5serie toppbetyg MJ |
|
|
En hel del snack om onogrannheten hos förddatorn och optimistiska värden. Datorn i min bil visar ca 4-5% för MYCKET jämfört med verkligheten (tankade liter/sträckan), den är då snarare PESSIMIST än optimist. Det skall tydligen gå att kalibrera mätaren om man inte är nöjd med nogrannheten. |
|
|
Min drar mycket... jag får den aldrig under litern. Inte så konstigt kanske, den väger 1820 kg. 4 hjulstdriften + uttrustningsnivån gör bilen tung. Vad väger den "vanliga" 525:an förresten? ____________________________________________________________________________________________________________________ -->-->Varför bara använda två när man har fyra?<--<-- ____________________________________________________________________________________________________________________ |
|
|
Rapport från macken. Bordcomputer 1,12 l/mil Tripmätare 48,80 mil Tankat: 58,08 liter Verklig Förbrukning: 1,19 l/mil Harri Nikander, din koskenkorva i etern |
|
|
Ännu en rapport: BC: 1,22 l/mil Trippmätare: 447 km Tankat: 57l Verklig förbrukning: 1,275 l/mil 25% mer än min förra bil (523i) :-( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.