AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.168

monterade öppet filter... klantade mej!

Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
jo... fick låna ett öppet filter igår så ja o en polare tänkte montera de... lossade luftburken hittade 2 slangar som gick n under burken...
skruven som höll fast dom va ju självklart gängis o gick inte o få bort...
vi funderade fram o tebax va de va i slangarna o kom fram till att de troligen va luft för o mäta/reglera luften till motorn (eller nått) så ja lossade ena slangen (skulle ja sldrig gjort) för de spruta ju självklart ut kokhett kylarvatten över mej.
ville ju inte släppa ut för mkt vatten så ja höll tummen för tills ja fick på den där den skulle sitta igen... va fick man för de då..

jo: andra gradens brännskador på händerna o idag har ja finfina vatteblåsor så fingrarna ser helt mongo ut.

tips till er som ska ta bort burken... LOSSA INTE SLANGARNA!!! de gör ont som fan!
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Brukar inte vara så skönt att mecka med en varm motor heller...

Min bil Länk
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
de va ingen fara...
burken sitter ju breve så man kommer ju inte åt den!
Hawar
Hur har det gått för dig nu, har du monterat det öppna filtret nu

Mvh
Hawar
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
jora, polarn hjälpte mej me de samma dag efter ja hade blivit omplåstrad. kunde inte skruva me fullt me bandage på båda händerna =/ men de sitter där o funkar fint.
de va iof ett billigt filter som ja inte minns vart han köpt men de blev mkt goare ljud =)
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
jora, polarn hjälpte mej me de samma dag efter ja hade blivit omplåstrad. kunde inte skruva me fullt me bandage på båda händerna =/ men de sitter där o funkar fint.
de va iof ett billigt filter som ja inte minns vart han köpt men de blev mkt goare ljud =)
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hehe jag gjorde typ samma misstag en gång när jag skulle byta givare på kylvattnet. Körde till en gör de själv mack och kunde ju givetvis inte vänta på att motorn skulle svalna... kostade ju pengar ;-) Så jag skruva av den och de rann ut lite halvvarmt vatten (!?1?!##@) över mina händer... polaren bara garva, hehe.
bm
29
bmwE30
525i -92
toiny// e d -88:an du snackar om?
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
bmwe30: nej e36:an
ja fan, lyckadessjälv med samma, såg inte först hur dom satt, lyckades dock itne bränna mig eftersom jag av nån anledning var vaksam, för dom såg ut att gå nånstans där det inte borde komma luft ifrån ;)...

/mvh jocke

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.