AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
855

Byta till andra tändstift med kompressor?

Hejsan!

Nu kanske denna fråga är hur dum som helst, men jag har inte hittat nått när jag sökt runt på forumet. Till de som inte vet det så sitter det en fläkt i min M3a... Börjar snart bli dags för service och då skulle jag vilja byta tändstiften också. Frågan är då: ska man köra på originalstiften som står i manualen eller ska man köra på andra stift när man har kompressor? Bara det ja ville veta för stunden =)

Mvh Tobias
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om man tar ut mer effekt kan det behövas kallare stift än original, men det ser du på dina nuvarande stift när du byter.

Är de brungrå, håller de rätt temperatur.
Är de kritvita och lite glansiga är de för varma - byt till ett kallare stift ("hårdare").

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Tackar för det Johan B! =) Anledningen till att jag vill byta/kontrollera dem är att bilen smårycker litegrann mellan 2-3000varv precis när den e kall... efter cirka 2minuters körande e det borta. Kan det va något annat än stiften? Igensatt luftfilter? bränslefilter? Tacksam för förslag...

Mvh Tobias
Tobias

Exakt samma symtom har jag på min bil. Att den typ tvekar lite mellan 2-3000 när den e kall.. :/

Mvh Per
P3r: Du vet inte va det kan vara för fel? Min ska iofs in på Insp1 snart så jag hoppas att de kan lösa det då :)

Mvh Tobias
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Tobias>
"Anledningen till att jag vill byta/kontrollera dem är att bilen smårycker litegrann mellan 2-3000varv precis när den e kall... efter cirka 2minuters körande e det borta."

Så har min bil oxå uppträtt hela våren och jag vet att min förvärmning till Lambdan inte fungerar...Däremot är jag inte säker på att det är det som är felet.(Har ännu inte fixat förvärmningen.)
Hmm ja... Vem vet. Tack för förslaget iallafall :) Förhoppningsvis så kanske felet e borta efter service!

Mvh Tobias
Tobias:

Näe vet inte, men detta verkar vara en vanlig grej på M3orna att de är lite oroliga innan de blir varma, kanske bara låta det vara?

Min ska in på insp2 snart, kanske försvinner då oxå?

Mvh Per
ZA
143
ZAK
320 -85 ombyggd till 325
Får man fråga vad kompressorn laddar?

\\ ZAK [ICQ 10472669]

Länk Info om min E30 genom åren
Tror det va 6Psi.. Alltså drygt 0.35bar.

Mvh Tobias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.