AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.931

Det finns ju knappt några fina BMW kvar :(

Sida 2 av 2
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Thorssa : det där handlar helt och hållet om vad man har för krav , de bilarna du tycker är felfria , kan andra tycka är slut i framvagnen eller vilket annan del på bilen somhelst.

eller en styrsnäcka någon tycker är slut kan någon annan tycka är felfri
, alla delar på en bil som kan vara mer eller mindre slitna utan att vara 100% trasiga är ju föremål för diskussion :-)

rost på framskärm kan vara allt från att halva skärmen saknas till en 1mm stor rostfläck från stenskott , jag tror det är svårt att diskutera bilars skick i detalj utan att ha ordentligt med bilder etc...

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Thorssa, jag skrev "Kan inte säljaren räkna upp minst fem fel på en 97:a så står han med en mycket ovanlig bil eller så är han inte uppriktig. "

Din bil kanske inte har några mer fel än några stenskott men då tillhör den gruppen mycket ovanliga bilar som jag skrev.
Med fel menar inte jag att något måste vara trasigt. Det kan vara en fläck på klädseln, lite olja som kommer ut någonstans, repig ruta, obalans i något däck, stenskott mm mm.

En säljare som är pedant är också expert på att hitta fel på sin egen bil. Är det en ärlig säljare beskriver han också felen i förväg.

Jag ringde på en 525 touring -94 som gått ca 13.000mil och verkade intressant i annonsen. Säljaren säger att allt är som nytt, lacken inredningen, däcken -allt. Den bilen åkte jag inte ens och kollade på...
Jag tycker det går hitta rätt många fina E36or av senare årsmodell utan några större fel. Jag har haft min E36 i 1½ år nu och allt funkar fortfarande precis som när jag köpte den. Jag tror du har haft lite otur på de bilar du tittat på. Sen är jag osäker på om man kan hitta en fräsch 328 för 70k. Min bil är inte till salu men om det hade varit det idag så värdrar jag den mer än 70k.
Men det är klart att man har lite sprickor i skinnet och stenskott vore väl konstigt annars?

MVH // Harris
Bilder på Bilen: Länk
Harris: Tror iofs också att jag har haft lite otur. Jag tror inte heller att man kan hitta en fin 328a för 70k. Det e därför jag tar hela värderingsforumet med en nypa salt. Kollar man där så tycker de flesta att en E36 328 får kosta max 70k och en 325 max 45k. Ja menar, visst finns det bevisligen bilar i denna prisklass, men då är de ju inte fina. Sen som de flesta säger här att ägaren inte kan vara ärlig redan på telefon gör mig också förbannad. När man frågar: -Har bilen vart omlackad? -Nej, inte alls säger ägaren. Och sen när man påpekar att den vart omlackad för ägaren när man kikar på bilen, så blir han arg och menar att det är den inte alls. Då blir man lite trött :) Själv så är jag pedant, och när folk har ringt på mina bilar så har jag påpekat alla fel jag hittat på telefon. Så är det ju med allt. Bättre att vara ärlig från början, det vinner man på i längden.

Mvh Tobias
Tobbe

Såg ju nån bild du skicka på icq men ser gärna flera. Antar att din vanliga rekond så allt är i toppskick som det brukar vara med dina bilar =)

Börjar själv bli riktigt sugen på en M3 e36 så förhoppningsvis när ekonomin kan bli lite bättre så kan det bli en sådan =)

mvh/Richard

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;)
Motorhead: Om du är online på ICQ så kan jag skicka massor =) Har nu skickat in bilen till galleriet så den bör dyka upp snart :) Du får gärna kika förbi någon dag om du är sugen på att se den IRL.

Mvh Tobias
Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Letar lite vänsterstyrt här i England för att eventuellt ta med till Sverige. Hittade en annons med denna text:

BMW 635 CSi LHD 1989 (F) £3,495 1 Owner, service history, 5 speed, electric sunroof, mirrors and windows, air-con, hartge alloys and sport exhaust, long MOT, taxed, exceptional condition

Ringde bilhandlarn och han berättade att bilen hade köpts ny i frankrike av en äldre herre som tog hem den till England 96. Den skulle vara absolut rostfri efter ett liv i södra frankrike. åkte dit och tittade, fann en halvrisig 635a med sliten och smutsig inredning rost i skärmkanter + större delen av underredet, servicehistoriken var från 2002 och framåt.... Man blir så trött.

MVH/Dan
523-00
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Kan väl tillägga att jag är ganska pedant och stör mig som fan om mina lampor på skyltbelysningen lyser olika starkt....så nog är de bilar jag skrev om fina alltid!

BMW - När du älskar att köra!
Motorhead: Fick mail av Janne. Bilen hoppar upp i Galleriet nästa vecka :)

Mvh Tobias
Tobbe

Kanske blir nån träff snart eller så kanske jag kan dra med Koffe också så kan man kika lite på underverket. Alltid kul att prata lite (BMW)bilar.

Ta´t lugnt!

mvh/Richard

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;)
mA
510
mAnGe-9
Z3M Roadster Schnitzer
Kan hålla med om att det kryllar av hemska exemplar!
det tog mig nestan ett år att hitta min m3a! Men nu är ja Nöjd=)

Länk till pärlan : Länk

M.E
stefannorr
Jag tycker en hel del blivande kpare borde läsa beg bil guiden o importguiden INNAN om köper bil,skulle bespara detta forum o dom själv en hel del besvär : )

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.