|
|
|
|---|---|
|
Hur står sig kvaliten på m5 e39 för ca 200000-230000:- Är de slutkörda? Vågar man köpa en i denna prisklass? Mvh Andreas | |
|
Är en 10 år gammal M5 med samma höga miltal som en 3 år gammal sönderkörd? Nix, bara de sköts. |
|
|
Bilarna börjar närma sig 5-6 år som finns för dessa pengar och rent generellt kan man väl inte säga att bilarna är 'slutkörda' däremot kan man köpa på sig mycket problem när det gäller bilar i den prisklassen. Problem med vanos, hög oljekonsumption, kopplingsbyten och luftmassmätare är några problem som finns på dessa bilar. Sök och du skall finna spaltmeter om bilarna. Låt säga att du måste åtgärda ett par av dessa saker samt är i närheten av en insp2 och nya däck/bromsar så är du snabbt uppe i prisklasserna kring 260-280.000. Jag hade försökt leta efter ett exemplar med få mil och dokumenterad historik och gärna betalat lite extra för detta. Betyder inte att man inte kan hitta en helt okej bil för 230.000 men det gäller att ha is i magen och känna till dessa bilar, eller ha med dig någon som gör det. Bilarna som sköts är starka och bra och en utav världens bästa bilar alla kategorier! |
|
|
tack för svaren mvh |
|
| jag ser det som så att jag vill hellre ha en m5a e39 som gått långa sträckor än en som gått korta sträckor och jag tror många som kan nåt om motorer hålller med mig men sen vill man ju ha ett fint exemplar också då skulle jag lägga mig i prisklassen 350-400 000 om man har råd annars väljer man en tidig modell för en billigare penning och kan man mecka själv blir det inte så dyrt att göra jobbet själv. | |
| Jag tror att köpa en M5a för 400.000 idag är att begå ekonomiskt självmord. | |
|
Ja, samma sjalvmord begicks 2001 for 744.556:-. Salja ? Ha Ha. Mike |
|
| M6-ike: Hehe. Men ibland är det värt 'lite' extra att få köra ut en helt ny bil ur bilhallen. Det är coolt att köpa ny bil :) | |
|
Kanske rent av ekonomiskt självmord att ens köpa en M5? :) Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
beror ju på om man har pengarna men ska man ha en vardags bil kanske man ska välja en 540 kombi eller nåt liknande något mer ekonomiskt men är det lika skoj. jag tror det är mer ekonomiskt självmord att vara dumsnål och köpa en för billig bil. |
|
| Max_F: Att betala för mycket för något är aldrig bra, lika så att betala för lite. Enligt egen erfarenhet så kan man hitta mycket fina bilar i prisklassen 280-340.000 (beroende på årsmodell och utrustning). Att betala 400.000 innebär i dagsläget att mer eller mindre förlora lika mycket som nybilsägaren gjorde första året! Crazy! | |
|
"Att betala för mycket för något är aldrig bra, lika så att betala för lite" - Vilken floskel:) "hitta mycket fina bilar i prisklassen 280-340.000 (beroende på årsmodell och utrustning)." Vad grundar Du detta på..? Mvh |
|
|
glassgränd6: Dels egen betraktning pga stort intresse av m-bilar och i erfarenhetsutbyte med andra. Är man i tyskland och en BMW handlare kan jag inte låta bli att kika på m-bilarna. Jag tittar inte på 99or utan från 00-01 och upppåt. Det är inga större problem att hitta en 01 hos auktoriserad bmwhandlare som rullat mellan 6-10.000 mil för runt 300-320.000skr. Att betala 400.000+ för att få en svensksåld 02-03 är inget att rekommendera eftersom värdefallet på 1-2 år kommer bli i paritet med vad första ägaren hade! Att betala för mycket, och att betala för lite är samma typ av människor. "jag köper en bil för 400.000 för den måste ju vara bättre än den för 350" Och, jag köper en bil för 230.000, jag menar det är en M5a varför betala 400.000 när man kan betala 230.000? Situationen i Sverige med höga försäkringspremier (som är påväg upp ju billigare bilen blir) gör det inte bättre att i Sverige sälja en M5. Kör-tills-det-rasar-och-serva-själv ägarna kommer snart in i bilden vilket gör att även de finare bilarna dras med i detta prisfall. Nästa år kommer tidiga 99or utan navi gå för 150-170.000 för att bli sålda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.