AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.260

Funderar på en 325i (E36) -91

Funderar på att införskaffa en BMW 325i (E36) -91 och skulle behöva veta lite av er som har mer kunskap om dessa bilar än mig. Vad ungefär bör man betala för denna? Det är inga fel på den, förutom att den är lite skabbig i lacken (svartmetallic) så den kan behöva en uppfräschning. Den är inte utrustad med skinn och AC, resten utrustning finns som elhissar, eltaklucka, färddator, ABS, servo etc och allt fungerar. Den är M3-stylad med kjolpaket, 17" M3 fälgar på året-runt-däck 235*45*17, M3-ratt, lite emblem, vita blinkers runt-om m.m. Den har rullat ca 20 000 mil. Är för tillfället avställd och ska besiktigas när den ställs på. Den går bra och har nyrenoverad topp (tror dock ej att det finns kvitton på detta). Ungefär vad kan man tänkas ge för denna tror ni och är det något särskilt man bör titta extra noga på?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Inte mer än 50 med tanke på milen... annars verkar den väl fin. En rekond på den kanske hade gjort sig...? (med tanke på lacken)

Härlig bil annars... mycket körglädje tror jag du får.
Max 35 000:-

Jag hade personligen undvikit årsmodell -91, många barnsjukdomar, och verkar även vara lite problem med motorernas hållbarhet just detta år. Satsa på en -93 eller senare med VANOS!

Mvh,
Kalle
_____
Min E34: Länk
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Håller med Kalle max 35-39k då skall den vara fräsch 50k för en 325a 91a tycker jag är löjligt mycket.

BMW CS #5139
Personligen skulle jag aldrig köpa en modell från första produktionsåret med tanke på barnsjukdomar. Som tidigare nämnda inlägg är det dessutom angående E36:erna bättre att välja en modell efter 93 med vanos.
Tänk på att du kommer få svårt att sälja den sen när du inte vill ha den längre och ska sälja. Det är inte dyrt att lägga ut lite extra och välja en nyare årsmodell.
För en 91:s 325:a högst 40 000:- Men då ska det också vara i fint skick. Vilket dock din nämnda bil verkar vara.
Se bara till att kolla upp den noga och följa din magkänsla så ordnar sig det nog :)

BMW - När du älskar att köra!
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
lägg till nån krona och köp en nyare med AC. Har man en gång haft ac vill man inte vara utan.

Automat är bekvämt
hej!
en 325 -92 som gått 16 000 mil med skinn och acc och är mycket mycket fin inga som helst skavanker eller liknande från tyskland för 75 000...är det vansinnespris..det är på en firma inte privat?
grosse,

Det priset är totalt patetiskt högt, såvida det inte finns en prutmån på 25-30 000:-
;-)

Mvh,
Kalle
_____
ja minst 15 - 20.000kr skall det då prutas för att ens vara rimligt.

/mvh jocke

Visst bilar har barnsjukdommar o vissa dör i förtid så kallad spädbarnsdöd....köpte min första bil (325ia -91) för ca 2 veckor sedan...gav 48k för den...och den har: Skinn, Dubbel Acc Elhissar fram, Taklucka m.m....skitfin...inte d minsta skavanker i skinnet...
..lacken har sina bitchslaps men i övrigt RIKTIGT FIN...+ att jag fick M3 cabfälgar även dom skitfina...dock med skavanker här o där.....dock med skavanker här o där...
men d e ingen som ser när man beemar förbi......och den har inte lidigt av barnsjukdommar eller dyl...alla jag snackat med tycker att d va ett riktigt kap...o i dit fall så tycker jag inte att du ska betala mer än 45k..inte en sjans i rinkaby.... ;)

Annons i tidning i Kairo:
"Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn"
Ko
84
Kokerskan
Biarritz blau 540IM -00
Har ägt just en svart E36 325 -91 och kan hålla med om att inte betala mera än 50.000:- om bilen är i GOTT SKICK, vilket ligger i betraktarens ögon att döma själv.
Barnsjukdomar finns på tidiga E36:or, hör med bilprovningen eller kolla in deras hemsida, på biblioteket finns även en bok som heter "bilens brister och fel 91-99" där du kan läsa om vilka fel som dyker upp på just denna modell.
(stämde bra in på min förra kärra iallafall)
HAr numera en 320 touring E36 -96 och kan säga att kvaliteten har förbättrats med åren....

Mitt tips är att köpa en årsm 93 eller nyare, så får du vanosmotor istället för den äldre utan vanos.
betala hellre lite extra för något som verkligen är ett fräscht exemplar istället för att snåla 5-10.000:- på ett "billigt" exemplar!
Med tiden kommer du att få betala de pengarna i reparationer istället, och kom ihåg en bil äger man oftast inte under korta perioder och bör vara något du verkligen vill ha om du är riktigt intresserad!

Det finns miljontals E36:or!

Lycka till med ditt bilköp

Kokerskan
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jenno:

Köp ingen avställd o obesiktigad bil, här har du 2 st. 325:or som verkar OK:

Länk

Länk

Mvh
Varför är det bättre att köpa en bil fr.o.m. -93 med vanos? Enligt vad jag har hört är det vanligare med trasig vanos än hel sådan. Är jag felinformerad?
/ Andreas
Andreas O,

Jag har nog aldrig hört om att VANOS på M50/M52/M54 skulle krångla. Det är mest M-bilarna som har haft problem med Vanosenheterna

Mvh,
Kalle
_____
Okej.
Är det något mer (viktigt) som skiljer förutom vanosen?
/ Andreas
Såg nu att ABS och airbag blev standard 93.... Blir nog en -92 isf för min del... ska ev göra banbil och vill inte ha en massa extra saker.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.