|
|
|
|---|---|
tompanesse |
Min 730 har varit väldigt svårstartad 2 ggr på 14 dar.Bägge ggr hade jag haft kupevärmare ibilen ca 1-1,5 timme. När jag sen skulle starta så lät det som den fick för lite soppa, den småtände bara. Efter ca 15 min gick jag ut igen och prova då gick den igång som vanligt.Kan det vara så att det har blivit för varmt i kupen så någon sensor eller kretskort tror att det är varmare och ställer in för varmstart då värmaren varit riktad framåt i passagerarsätet mot panelen. Någon som vet eller har en åsikt det vore gött att höra. Gott Nytt Bmwår |
tompanesse |
nu vet jag att det defin. inte har med värmen i kupen att göra.Den var likadan utan kupev.K-sprit har jag i men ändå gör den så här.Någon som har ett tips vad det kan vara. |
| hade ett liknande fel på min 730-93 ,kolla att bensinpumpen går när du försöker starta ,om inte knacka i botten på tanken ,min startade då ,med ny pump har den sedan starat bums. | |
tompanesse |
mikael tack för ditt tips ska kolla det ,för den är bara jävlig när den har stått över natten och har den väl hoppat igång så går den hela dan utan problem. jag talar om hur det går |
tompanesse |
mikael ditt tips var inget vidare för mej i varje fall. den startar ju bra när den väl gått igång.Kan det ha något med kallstartsvent. att göra och kan man kolla det själv på nåt lätt sätt. Ps.Brutus har du inget tips |
| om du är säker på att du har bränsletryck på morgonen så borde pump o backventil vara ok . startar den lätt efter 2-4 timmar? | |
netsix |
Tänkte bara säga att K-sprit är överskattat, det är bara onödiga pengar (inte mycket, men onödiga). Har aldrig använt K-sprit men mina bilar har alltid startat på vintern. Sverker har oxå dissat alla de här frysskyddena. Jag har tyvärr ingen aning om vad det kan vara för fel på din bil. Bara andra BMW:n jag äger, men absolut inte den sista. /netsix |
tompanesse |
mikael var precis ute men den bara småtänder. |
| tompanesse skickar ett mail med teln. | |
|
Är det V8:an eller 6:an ni snackar om? För en kompis 730i -95 stannade när han var på g upp till Sthlm i -20C. Men bilen startade efter en natt i varmt garage. Kan det ha med detta att göra? |
|
tompanesse |
gustaf Det är 6:an och problemet har kommit nu när det är riktigt kallt |
|
En bil behöver Soppa , gnista , luft. Kolla fördelarlock,tändkablar. Lossa slangen efter soppa filtret o stoppa den i en flaska kör på starten ca:30 sekunder ska komma ungefär en halvliter i flaskan. Kallstarts ventilen brukar inte göra så mycket. Om den går igång o du ger den lite gas går den inte då heller ? Eller är det bara tomgången som den inte går på ? kolla även så att du inte har någon spricka i nån vacum slang . A.T |
|
tompanesse |
jag får tacka för alla goda tips men tyvärr hjälpte inget så nu har bmw fått ta över jag skriver sedan va det var för fel kanske kan det alltid hjälpa nån |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.