|
|
|
|---|---|
| Idag när man skulle ut o leka lite med bilen så small min bakaxel av! =( Vad kostar en begangnad bakaxel till min 320 - 87. ? Och vad kostar det om man ska köpa en diffad istället och vad är fördelarna med en sådan? Tacksam för svar då jag inte har så bra koll på sånt här. Mvh / Johan | |
| Lite blandat. Räkna runt tusingen. En diffbromsad bakaxel är dyrare. Sök på delar säljes! | |
|
jag köpte en diffbroms på en skrot...den kostade 2000:- med frakt... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
ja har en sån liggandes --- WWW.JK-RACING.SE I samarbete med: www.tribal-racing.se www.bobkit.se TMT |
|
|
jiimboo. vad ska du ha för den då? Det är en med diffbroms alltså? Jag har funderat lite på det där med utväxling på bakaxeln men inte blivit riktigt klok på det. Vad har jag för utväxling? Och om man till exempel har 3:1, innebär 4:1 att man sänker eller höjer varvtalet vid samma hastighet på samma växel? MvH Johan |
|
|
4:1 betyder väl lägre varv? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
Siffrorna i utväxlingsförhållandet anger hur många varv ingående axeln snurrar när utgående snurrat 1 varv. Så i din fråga 3:1 - 4:1 så blir det en ökning av varvtalet, lägre teoretisk toppfart och bättre accelation men i praktiken får man ta hänsyn till fler saker, beroende på om motorn orkar varva ur eller inte o bilens tidigare utvxl. så kan en slutvxl med högre siffra innebära högre toppfart! ///Magnus |
|
| okej. tack för det. Är det knepigt att byta bakaxel och byter man allt från hjul till hjul eller bara klumpen? / Johan | |
|
Har inte riktigt med tråden att göra men måste passa på att fråga nu när ämnet är uppe. Är bakaxlarna särskilt svaga på 320 E30 ? Har hört flera som fått haverier. Bl.a. så har min kompis bytt 2 gånger på 1 år. /Martin -jag räds inte långmilare- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.