|
|
|
|---|---|
Juhas 530i |
Förra gången var det en sliten generator som var boven och källan till rassel i motorrummet. Men nu har det uppstått ett nytt rasselljud, vid segdragning. Motorn rasslar mellan 1000 och 2500 varv, därefter försvinner ljudet. Jag har också problem med det berömda membranet (motorn dör vid växlingar, vid rondeller eller andra skarpa sväng, ojämn tomgång etc.)...kan det finnas ett samband med membranet och rasselljudet eller ska man va rädd att kamkedjesträckaren behöver bytas? är det någon som vet vad det kostar å spänna kamkedjan...det känns som ett större inngrepp som man helst gör på ett seriöst verkstad och inte hos Conny's kärra å smide, å jag är lite rädd för notan hos BMW... det kan lätt bli 7000-8000 spänn? Eller det kanske finns andra orsak till rasslet, någon som haft liknande symptom och löst dom? |
|
"Min" mekaniker på en iofs oberoende verkstad, skruvade åt oljepumpen, spände kamkedjan o bytte oljetrågspackningen för 600:- :-) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
stefannorr |
Skulle tro..obs tro..att oftast räcker de med kamkedjespännare eller sträckning,tror att de ibland byts oftare än de behövs..men motbevis skadar ju aldrig...då inte av nån mekaniker som känner för att tjäna pengar... |
|
kolla oljepumpen , bultarna har en tendens att ralla upp ,hittade 4 lösa bultar i oljetråget när jag kollade på min 530,bara ett tips |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.