|
|
|
|---|---|
|
Märkte idag att min 328Ci -00 läcker under bilen. Det kommer från mitten av bilen runt där växellådan sitter. Det är varmt vatten. Tror det droppar lite för mycket för att det ska vara normalt, jag märkte att läckaget försvinner när jag stänger av accn. Vad kan det vara? Har snackat med en del folk och dom säger att om det kommer från växellådan borde det vara nån form av olja, fett eller smuts. inte rent varmt vatten. Och att det kan vara accn och att det skulle vara helt normalt. Men jag anser nog att det droppar lite för mycket. Efter en körning när jag stänger av motorn sen så tittar under efter en 30min hittar man en mellan stor pöl. Nått som är fel? Tacksam för alla svar! | |
|
Är vattnet rent så kan det inte vara nåt annat än dräneringen från kliman. Är vattnet lite halkigare och smakar sött (testa med en liten droppe på tungspetsen) är det kylarvatten. På Audin skapar kliman förvånansvärt stora pölar, har kollat många gånger, orolig för inkontinens någon annanstans. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Då låter som klimans avrinningsvatten. Smakar inte vattnet glykol så kan du utesluta att de är just kylarvatten. Därmed måste de vara klimans avrinningsvatten. Den har en dräneringskanal som slutar ungefär rakt under bilen. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kylarvätskan leder väl ändå inte så långt bak till bilen? dräneringskanal? Okej, men ska det verkligen rinna så mycket? |
|
| Är nog garanterat ac:n. Kan bli rätt stora pölar under bilar med ac. Är helt normalt. | |
stefannorr |
Har ej märkt någon kondens /droppar under min bil från acc..men de du beskriver låter definitivt som de... |
| Om det är hög luftfuktighet ut runt ca 80 - 90% som det har varit nu rätt mycket den senaste tiden så blir det mer kondensvatten från ac. Fullt normalt och bara bra mindre bra om det är stopp i slangen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.